Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helene
Jag har bara sytt några muddbyxor förut men tänkte att jag skulle testa något annat.

Det blev en skjortblus till Valter (av ett gammalt påslakan):
Bild

I samma tyg gjorde jag även en singoallaklänning till Sigrid:
Bild

och ett par byxor till Olivia:
Bild

Sydde även ett par byxor till Sigrid av ett tyg som legat och väntat länge:
Bild

och ett par byxor som Valter kan använda som shorts/knickers i sommar och sen kan bäbisen använda dem som långa byxor (även det av ett tyg som legat i flera år och väntat:
Bild

Känner mig rätt nöjd!
(men som vanligt ska man inte syna dem för noga... har ju bara en gammal symaskin och kan inte riktigt göra alla saker på "rätt" satt. Det blev iaf användbara kläder!)
Av liten06
Förresten: hur gjorde du skjortblusen? Ilse behöver nåt liknande men jag får inte till det bra.
Användarens profilbild
Av Helene
liten06 skrev:Förresten: hur gjorde du skjortblusen? Ilse behöver nåt liknande men jag får inte till det bra.
tjaa... jag är nog inte rätt person att fråga. ;-)
Klippte ett T när tyget var dubblevikt (så det är ingen söm på axlarna/ärmarna) och sydde ihop, fållade längst ner och längst ut på ärmarna, klippte upp runt i halsen och ett "jack" som jag sydde fast kantband i först och sen kantade jag runt halsen. Som här.
Användarens profilbild
Av carro83
Jätte fina saker! :love:
Användarens profilbild
Av Fryle
Så snyggt alltihop!
Av liten06
Helene skrev:
liten06 skrev:Förresten: hur gjorde du skjortblusen? Ilse behöver nåt liknande men jag får inte till det bra.
tjaa... jag är nog inte rätt person att fråga. ;-)
Klippte ett T när tyget var dubblevikt (så det är ingen söm på axlarna/ärmarna) och sydde ihop, fållade längst ner och längst ut på ärmarna, klippte upp runt i halsen och ett "jack" som jag sydde fast kantband i först och sen kantade jag runt halsen. Som här.
joho! Helt rätt person att fråga, det där är ju perfekt svårighetsgrad för mig :wink:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Du är ju superduktig!!!

Skulle gärna se ett mönster på muddbyxorna! :D
Användarens profilbild
Av Helene
Be-Linda skrev:Du är ju superduktig!!!

Skulle gärna se ett mönster på muddbyxorna! :D
:D
Har inget mönster! Lägger bara ut ett par köpta byxor och klipper efter dem! ;-) (aviga, med ena benet i det andra så det syns ordentligt hur de ska se ut och så viker jag tyget och lägger byxorna mot vikningen så det inte blir nån söm på utsidan av byxbenen! (solklart va?) :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?