Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tänkte försöka sy några långärmade tunikor/klänningar till Lilla L nu till sommaren. Hon MÅSTE verkligen ha ena armen täckt pga en brännskada och jag hittar nästan ingenting i affärerna som är svalt och långärmat. Jag är rätt kass på att sy, maken är duktig men vi skulle behöva ett mönster att gå efter. Någon som har något bra eller vet var man kan hitta ett på nätet?
Googla lite på vikinga eller medeltida särkar. Det du behöver är en rektangel med måtten (halva bröstvidden)*(dubbla längden från axeln till nederfållen), två rektanglar med måtten (armens längd)*(armens omkrets). Absolut lättast är att sy fast ärmarna mitt på livstycket sy ihop sidorna och klippa hål för huvudet.
Dock skulle jag för bättre rörelsevidd rekomendera två kvadrater som du viker på diagonalen (kommer att se ut som en triangel) och fäster mellan ärmar och liv på var sida. Kilar i sidorna från midjan och ner hjälper också till för att få bättre rörelsevidd.
OBS se till att ha lite extra på alla mått för att kunna röra sig samt sömsmån.

Betydligt lättare att sy än att förklara, och väldigt bekväm att bära. :D
funshine skrev:Googla lite på vikinga eller medeltida särkar. Det du behöver är en rektangel med måtten (halva bröstvidden)*(dubbla längden från axeln till nederfållen), två rektanglar med måtten (armens längd)*(armens omkrets). Absolut lättast är att sy fast ärmarna mitt på livstycket sy ihop sidorna och klippa hål för huvudet.
Dock skulle jag för bättre rörelsevidd rekomendera två kvadrater som du viker på diagonalen (kommer att se ut som en triangel) och fäster mellan ärmar och liv på var sida. Kilar i sidorna från midjan och ner hjälper också till för att få bättre rörelsevidd.
OBS se till att ha lite extra på alla mått för att kunna röra sig samt sömsmån.

Betydligt lättare att sy än att förklara, och väldigt bekväm att bära. :D
:duh: :duh: Att jag inte tänkte på det! :hellu: Jag har ju jättemycket medeltidsmönster hemma!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?