Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tror ni om den här?
http://www.blocket.se/stockholm/Husqvar ... ?ca=11&w=1

Är det en bra maskin? Prisvärd?

Jag hade tänkt vänta med att köpa en OL men det ligger rätt nära mig så det är lockande. Jag hade väl inte direkt tänkt mig den här prisklassen heller så jag väntar mig jättehög kvalité om jag köper den här ... får man det, någon som vet?
:hmm:

:-)
Den maskin jag har sytt på fram till nu har varit en 910 (dvs samma maskin, i princip, fast med en display). Jag tycker att det är en bra och rejäl maskin (men jag är absolut ingen expert). Priset har jag ingen koll på, men du kan ju jämföra lite med priserna på de begagnade maskiner min handlare har inne just nu (bl a en äldre 910): http://www.symaskinsboden.se/begagnade_ ... d=begagnat
Nu har ju inte jag testat just den men väl både 910:an samt 901:an.

Började med 910:an som jag fick på långlån av svärmor (de bor i Spanien på vintern och jag är inte ett dugg avundsjuk :D ) den var prcis som noranora skriver bra och rejäl maskin. (även jag är då nybörjare) den var enkel eftersom den har display och så.

Men så kom då svärmor hem och behövde sin maskin så jag hittade en beg här på sb en 901:a och först var jag så besviken (har man kört in sig på en så blir allt som är annorlunda tyvärr negativt :? . Men efter någon veckas användning så gillar jag den. Det stör mig inte alls att den inte har någon display utan nu får har jag bättre förståelse för de olika inställningarna när de inte bara är en siffra på displayen :lol: Den känns lite lite mer instabil när man körde den första gången men med lite inställningar så går den nu väldigt bra. Jag köpte den för 3000 inkl massa sytråd, overlockrullar, tyger och allt annat småfix. Skulle jag köpa en ny idag hade jag satsat på en helt ny tror jag för att få med garanti, det känns som att de slits och för eller senare så kan något gå sönder och då kan det bli dyrt :hmm: men den som jag har verkar bra så jag håller nog fast vid den lite till :D

905:an ser precis lika dan ut som 910:an förrutom displayen så den kan nog vara prisvärd. Testkör den och se hur mycket den låter för här vaknade A VARJE gång jag sydde första 4 månaderna och ändå så var det två stängda dörrar mellan :siishah: den dååååånade. När syr man om inte när de små sover :whut: men antingen har hon vant sig eller så låter den andra mindre för nu går det bättre.

Vet inte om det var till någon hjälp men jag hoppas det.

Lyckta till!!!
Upptäckte precis att 910:an och 905:an har samma bruksanvisning... så de är nog ganska lika funktionsmässigt.

Glömde säga att det är enkelt att göra inställningarna till rullfåll :tumup:
petwol skrev:Upptäckte precis att 910:an och 905:an har samma bruksanvisning... så de är nog ganska lika funktionsmässigt.

Glömde säga att det är enkelt att göra inställningarna till rullfåll :tumup:
Ja, såvitt jag vet är det samma maskin, skillnaden är displayen.
Jag har en sådan, som behöver en översyn efter flera års hårda prövningar men jag är hyggligt nöjd. Men den låter HÖGT. Skräller massor liksom och det är faktiskt ganska irriterande.
Vad gulliga ni är som ger så bra råd och upplysningar! Jag ska inte köpa just den där på Blocket i alla fall, så var det färdigtänkt, så bra. Jag väntar med köpet till i sommar men det är ju bra att vara förberedd för en så viktig investering. Oljud gillar jag inte så det blir nog något annat :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?