Fryle skrev:EmilsMamma skrev:KajsaW skrev:Mitt tips är att gå med jackan till Po.P och fråga om de kan fixa. Då får du förmodligen det gratis! 
sk "kvalitetsjackor" ska inte gå sönder, de reklamerar man. Jag gick tillbaka med HH-jackan som Emil hade haft i 1,5 år och nästan vuxit ur nu i vår. Fick pengarna tillbaka (hade kvitto kvar) utan några som helst problem. Dragkedjan delade på sig allt som oftast.
Men denna jackan är nog åtta år gammal eller så och dessutom inne på fjärde användaren, så jag tror knappast att de fixar det åt mig. Resten av jackan är fortfarande riktigt bra, så det känns lönt att fixa om det inte är för dyrt.
Tack för alla tips! Tror vi börjar med co, så får vi se om det löser sig.
Jag hade ändå gått till Po.P och hört efter. Jag har alltid fått hjälp om mina saker gått sönder trots att flera barn haft dem oavsett om det varit dragkedjor som bytts, kardborreband som fått bytas eller knappar. De har ju extra delar liggande i affären och annars så lämnar de till skomakaren och lagar. Jag har heller aldrig haft kvitto med mig. Ok, de känner ju igen mig nu och vet att jag handlar där, men ändå. De kostar ju att köpa och gör reklam för att de ska hålla många barn.
En parallell. En sådan där plastnit som håller fast "bandet" i Crocs gick av. Skomakaren skulle ha 70:- för att sätta dit en ny plastnit. Plastnitar fanns för 10:- och dessutom orginal Crocs hos skoförsäljaren av Crocs och det var bara att klicka dit.
Så jag hade faktiskt kollat på Po.P först.