Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MammaTess
Ja, jag har ingen modern symaskin utan min farmors GAMLA...den funkar kanon men har varken stretchsöm eller nåt annat avancerat.

Nu vill jag sätta mudd på ett par byxor, hur gör man då det snyggast?
(Byxtyget är att gammalt lakan) Sicksackar man allt först inkl muddkanten och sen syr ihop, eller sicksackar man endast byxkanten och låter muddkanten vara, eller syr man ihop allt och sedan sicksackar allt tillsammans...

Några tips?
Användarens profilbild
Av HannaGerda
När jag har sytt på mudd utan overlock så har jag bara sicksackat ihop tygen och det har funkat superbra. Men det är ju klart att det håller bäst om du sicksackar kanterna innan du syr ihop också.
Användarens profilbild
Av glis
Jag syr nästan aldrig på mudd med overlocken, tycker det är lite ohanterligt men det beror väl på övning...
Jag skulle sytt mudden räta mot räta med tyget, hade tyget varit stretch hade jag sicksackat för att få en töjbar söm.
Sedan viker jag runt mudden så att avigan av mudden ligger mot avigan på tyget och sås yr jag fat det med tvillingnål. Snyggaste muddarna i stan!
Av Smultronbarn
Tassar
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?