Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av April
Jag är en ganska liten människa :-) Jag är 1.64 cm och har small i kläder. Jag har gillat att bära i Beco och Angelpack. Jag gillar även Ergo och Manduca - men föredrar de två första, då jag tycker att de är enklare och mer avskalade.

Jag har hört några lite längre männsikor som gillat just Manduca... Men hur är det sen? Jag skulle vilja göra inlägg bloggen. En slags gudie :-D

Skriv gärna om;
1) Hur du ser ut (storlek, längd).
2) Vilken sele du tycker om att bära i.
3) Varför du gillar just den selen.

Om du har ork och kraft får du gärna skriva om;
4) Vilken sele du inte gillar
5) Varför du inte gillar den.

Tack!
Kram
1) Hur du ser ut (storlek, längd). Medium, 172 cm
2) Vilken sele du tycker om att bära i. Beco butterfly
3) Varför du gillar just den selen. Jag gillar att axelbanden är långa och välstoppade. Avbärarbältet sitter som en smäck, och avlastar verkligen bra

4) Vilken sele du inte gillar Patapum
5) Varför du inte gillar den. Avbärarbältet stod ut som en kjol på mig, och avlastade inte alls.
1) Hur du ser ut (storlek, längd). XS-S någonstans. Är 159 och ganska smal.
2) Vilken sele du tycker om att bära i. Jag gillade angelpack och beco butterfly men gillar angelpacken allra mest då jag tycker den avlastar bäst.
3) Varför du gillar just den selen. Den sitter bra, enkel att ta på och framför allt för att den är så hög i ryggen vilket jag att barnet hamnar närmare kroppen och blir så mycket lättare att bära.

4) Vilken sele du inte gillar Manduca
5) Varför du inte gillar den. Axelbanden var för tjocka och den blev inte att sitta bra när alla remmar var inställda på minsta storleken.

Kan tillägga att det bara är dessa tre selar som jag har provat.
1) Hur du ser ut (storlek, längd). 168 cm lång och S-M i kläder, dock lång och smal överkropp.
2) Vilken sele du tycker om att bära i. Angelpack LX allra bäst tätt följd av Beco 4th.
3) Varför du gillar just den selen. Båda dessa är relativt avskalade och framförallt går de att dra åt ordentligt på mig som har en smal överkropp, så att barnet kommer nära kroppen. Jämfört med tex Ergo så är båda höga i ryggen, framförallt AP:n, vilket också är ett plus, särskilt när man har barn som gärna lutar sig bakåt..

4) Vilken sele du inte gillar Manduca
5) Varför du inte gillar den.För hård och stel, tjocka obekväma axelband, och passar mig inte alls.
1) Hur du ser ut (storlek, längd). 171cm S/M

2) Vilken sele du tycker om att bära i. Beco BWD har passat mig allra bäst, för ryggbärning.

3) Varför du gillar just den selen. Den skar inte in någonstans, gav bäst avlastning och enkel konstruktion. Becosarna överhuvudtaget är bra på det sättet att man kan dra åt axelremmarna rejält (inte på 4:th dock).

4) Vilken sele du inte gillar I stort sett alla andra selar har passat mig lite halvtaskigt. (har provat ergo, manduca, beco 4:th, beco butterfly och patapum)

5) Varför du inte gillar den. Av väldigt varierande anledningar mellan selarna, men främst har jag fått ont i axlarna.
1) Hur du ser ut (storlek, längd). 171, S-M
2) Vilken sele du tycker om att bära i. Manduca på mage med korsade band, Ergo verkade skönare på rygg vid test. (Inte testat några andra)
3) Varför du gillar just den selen. Manducan gillar jag att man kan korsa banden på vid magbärning samt att man kan ställa in höjd. Ergons remmar kändes dock bredare och skönare.
4) Vilken sele du inte gillar Manduca på mage utan korsade band.
5) Varför du inte gillar den. Oskönt helt enkelt. Kan nog inte dra åt remmarna tillräckligt, och har känt samma problem vid ryggbärning med litet barn och hög rygginställning. Den är nog för stor då helt enkelt.
Hur du ser ut (storlek, längd). Kortis på 160 cm med smal överkropp och relativt breda höfter/bak som i stort sett uteslutande bär i sele på ryggen.
Vilken sele du tycker om att bära i. Patapum baby och Beco BWD
Varför du gillar just den selen. Jag har en Patapum Baby som alltid suttit jättebra på mig. All vikt läggs på höfterna och jag får inte ont i axlarna. Har provat en BWD och tyckte att resultatet var detsamma som med Patapumen.

Vilken sele du inte gillar Utöver ovanstående selar har jag även provat Ergo, Beco 4th, Beco Butterfly och Patapum toddler. Jag gillar ingen av dessa selar.
Varför du inte gillar den. Jag får inte vikten på höfterna utan bär med axlarna vilket resulterar i ont i axlarna efter bara någon minut. Jag tror det beror på att jag inte får barnet tillräckligt nära min kropp.
Jag 170cm och är S-M i storlek.

Jag har inte hittat någon sele som passar mig riktigt bra, avlastningen i de flesta ergonomiska selar bygger på att tyngden till stor del fördelas ring höften genom midjebandet och det gör att jag får ont i höfterna/bäckenfogarna. Jag föredrar istället MeiTai eller hybrider som går att knyta/spänna högre upp så midjebandet verkligen sitter uppe runt midjan. Anglepack och andra selar med rakt midjeband har jag kunnat knäppa så men det är svårt att få den att sitta tight/bra där jag är som smalast strax ovanför naveln. Jag sätter gärna på mig en sele/MT/hybrid upp och ner och viker sen upp selen om någon förstår :hmm: , annars hamnar mina nu ganska stora/långa barn alldeles för högt upp så de sitter svajigt eller så måste jag ha avlastarbältet för långt ner så jag får ont runt bäckenet.

Ergo OG är den sele som passat mig sämst, den trycker verkligen helt fel på mina höfter och jag får ont direkt! Hoppediz MT-hybrid tyckte jag inte heller om när jag provade, då bar jag en pyttebäbis i den men ändå tycker jag axelbanden var för smala och hårda (hårt stoppade?) och den avlastade jättedåligt på mig.
Enid skrev:Jag 170cm och är S-M i storlek.

Jag har inte hittat någon sele som passar mig riktigt bra, avlastningen i de flesta ergonomiska selar bygger på att tyngden till stor del fördelas ring höften genom midjebandet och det gör att jag får ont i höfterna/bäckenfogarna. Jag föredrar istället MeiTai eller hybrider som går att knyta/spänna högre upp så midjebandet verkligen sitter uppe runt midjan. Anglepack och andra selar med rakt midjeband har jag kunnat knäppa så men det är svårt att få den att sitta tight/bra där jag är som smalast strax ovanför naveln. Jag sätter gärna på mig en sele/MT/hybrid upp och ner och viker sen upp selen om någon förstår :hmm: , annars hamnar mina nu ganska stora/långa barn alldeles för högt upp så de sitter svajigt eller så måste jag ha avlastarbältet för långt ner så jag får ont runt bäckenet.

Ergo OG är den sele som passat mig sämst, den trycker verkligen helt fel på mina höfter och jag får ont direkt! Hoppediz MT-hybrid tyckte jag inte heller om när jag provade, då bar jag en pyttebäbis i den men ändå tycker jag axelbanden var för smala och hårda (hårt stoppade?) och den avlastade jättedåligt på mig.
Jag skulle tro att en Pikkolo av Catbird skulle passa dig då. Den sätts på som ett förkläde och viks sedan upp över barnet.
Cilia skrev:Hur du ser ut (storlek, längd). Kortis på 160 cm med smal överkropp och relativt breda höfter/bak som i stort sett uteslutande bär i sele på ryggen.
Vilken sele du tycker om att bära i. Patapum baby och Beco BWD
Varför du gillar just den selen. Jag har en Patapum Baby som alltid suttit jättebra på mig. All vikt läggs på höfterna och jag får inte ont i axlarna. Har provat en BWD och tyckte att resultatet var detsamma som med Patapumen.

Vilken sele du inte gillar Utöver ovanstående selar har jag även provat Ergo, Beco 4th, Beco Butterfly och Patapum toddler. Jag gillar ingen av dessa selar.
Varför du inte gillar den. Jag får inte vikten på höfterna utan bär med axlarna vilket resulterar i ont i axlarna efter bara någon minut. Jag tror det beror på att jag inte får barnet tillräckligt nära min kropp.
Nu har jag även provat Pikkolo av Catbird och den passar mig men med ett litet aber. Bröstspännet är för långt. Jag kan använda det, men skulle vilja att det var några cm kortare så att det verkligen gick att spänna åt. Jag har blivit tipsad om att korsa axelbanden när jag bär på magen och det har jag ännu inte provat, men ska när jag testar selen nästa gång.
1) Hur du ser ut (storlek, längd).
Ca 160 lång. Tunn överkropp, en storlek större nedtill.
2) Vilken sele du tycker om att bära i.
Patapum och Beco 4th
3) Varför du gillar just den selen.
Patapumen avlastar allra bäst, men när jag tappat alla gravid/amningskilon blir jag tyvärr lite för smal på överkroppen för den, axelbanden går inte att spänna åt ordentligt. Så Beco 4th är den jag använder mest. Butterflyen sitter allra bäst på mig, men jag gillar inte principen med att sätta i barnet först.

Om du har ork och kraft får du gärna skriva om;
4) Vilken sele du inte gillar
Ergo och Manduca har jag provat och de passade inte mig. Ergons avbärarbälte gav mig blåmärken på höftbenen. Manducans axelband var för breda och hamnade för långt ut på mina axlar. Angelpack har jag provat och den var ok, men för hög för min smak. (eller kanske barnens smak)
5) Varför du inte gillar den.
Ergons avbärarbälte gav mig blåmärken på höftbenen. Manducans axelband var för breda och hamnade för långt ut på mina axlar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?