Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hallon
Jag tänkte färga om vår soffa, men jag vet inte riktigt hur mycket färg som går åt för att få det jämnt. Det är en ljust gråbrun, 2½-sitsig Ihrebornsoffa med fyra plymåer eller vad det heter. Överdraget är i bomull/lin. Just nu tvättar jag överdraget och alla 4 kuddfodralen gick in i maskinen med marginal. Själva soffans överdrag får jag tvätta efteråt och det är nog ungefär lika mycket tyg. Jag har köpt 6pkt mörkbrun färg, för att vara på den säkra sidan. Hur många paket färg ska jag ta i varje maskin? Räcker det med 2, tror ni? Och dela upp tyget precis som nu när jag tvättar?
Senast redigerad av Hallon den lör apr 24, 2010 13:48, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av diddeldi
du får väga tyget och titta på förpackningen vilken nyans det blir utifrån vikten. väger de två tvättarna inte likadant så får du försiktigt hälla ut så mycket ur färgbehållaren så det blir lagom till den mindre tvätten. det är lite tricksigt men det går.
Användarens profilbild
Av Hallon
Men jag tänker att om man mättar tyget med färg så blir det samma resultat. Det kan ju inte bli mörkare än mörkast, liksom? Ungefär som när man färgar svarta jeans. Men i så fall kanske jag ska smälla i 3pkt/maskin?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Hallon skrev:Men jag tänker att om man mättar tyget med färg så blir det samma resultat. Det kan ju inte bli mörkare än mörkast, liksom? Ungefär som när man färgar svarta jeans. Men i så fall kanske jag ska smälla i 3pkt/maskin?
beror på hur mörkt du vill ha det. om du vill ha riktigt riktigt mörkt så kan du ju göra så, men jag vet inte om det finns risk för överflödsfärg kvar i tyget. men du kan ju tvätta en extra gång efter iofs. men jag hade nog valt att dosera enligt anvisningen.
Användarens profilbild
Av Hallon
HJÄLP!
Nu har jag kört själva sofförverdraget med 3pkt färg. Bevisligen var tyget för stort för det blev hur ojämnt som helst! Vad gör jag nu? Färgar och färgar och färgar tills det blir jämnt, eller? Och hur ska jag göra med kuddfodralen?
du behöver eventuellt fylla på med extra vatten i maskinen när du tvättar, det blir flammigt om vattennivån är för låg. du får göra om och hälla massor av vatten (genom tvättmedelsfacket) tills du ser att vattennivån är hög, typ till halva luckan.
Användarens profilbild
Av Hallon
Nu har jag en hyfsat jämnt färgad moccabrun soffa i vardagsrummet! Det blev riktigt bra till slut. Puh! Jag färgade själva sofföverdraget med tre pkt färg och en massa extravatten i maskinen och sedan två kuddöverdrag i taget med två pkt i varje maskin plus en massa vatten!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Hallon skrev:Nu har jag en hyfsat jämnt färgad moccabrun soffa i vardagsrummet! Det blev riktigt bra till slut. Puh! Jag färgade själva sofföverdraget med tre pkt färg och en massa extravatten i maskinen och sedan två kuddöverdrag i taget med två pkt i varje maskin plus en massa vatten!
:vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?