Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Blir så inspirerad när jag ser alla singoallaklänningar men jag har lite förmånga obesvarade frågor för att våga mig på någonting, kanske ni kan hjälpa mig lite.

Tittade i några ottobre tidningar men blev inte riktigt klok vilket är enklast för en ovan för att göra själva rynkorna? Jag har läst mig till dessa olika sätt.

1. Sy fast något tunt resårband
2. ha gummitråd som undertråd (verkar skrämmande tycker jag)
3. Rynksöm eller vad det heter.

Det första alternativet tror jag att jag förstår :D men rynksöm?? kan man det på alla maskiner? Har en billig dålig kinamaskin som jag endast använder till tvillingsöm. Kan man köra med alternativ1 även i halslinningen?

Kan ni ge mig tips?
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jag har alltid bara sytt resår som en ring och sen lagt tyget om den och sytt en raksöm så det blir en resårkanal (alltså inte sy i resåren), då blir rynkorna fina. :tumup:
Användarens profilbild
Av Kaja
sofiutane skrev:Jag har alltid bara sytt resår som en ring och sen lagt tyget om den och sytt en raksöm så det blir en resårkanal (alltså inte sy i resåren), då blir rynkorna fina. :tumup:
Jag gör samma modell på mina. Finns lite bilder i bloggen på hur de ser ut.
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
En kanal, som de ovan beskriver, blir jättebra.

Själv använder jag lastin (silikonresår) av två skäl: det går fortare och jag har drivor med lastin hemma. Man måste ha 3-stegs-zz till det så det låter som om du ska satsa på kanaler.

Vill du inte ha resårband i linningen, utan rynkor och kantband, kan du rynka med rynktråd. Det klarar du förmodligen med din maskin. Du syr i två parallella trådar med lös trådspänning och så långa stygn som möjligt, man ska kunna dra ut tråden lätt. Sen fäster du dem i ena änden och drar så det blir lagom rynkat. Det står i Ottobre hur man gör, skulle jag tro, och förmodligen i alla syböcker.

:-)
Jenny
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?