Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hugos_mamma
Fick min Tricot Slen i posten idag och gav mig naturligtvis på den på en gång. Själva "ta på sjalen" gick finfint (jag knöt "mage mot mage" ) men jag tror att jag dels knöt den lite för högt och dels kanske lite tight?

Hugo gillade nämligen inte att sitta i den...

Han somnade i den, men så fort han vaknade i den blev han mer eller mindre hysterisk. Jag tror att han gillar att kunna sprattla och som jag förstår det så är armarna låsta "under" axelbanden? Han är heller inte helt stadig i nacken än, kan man stödja huvudet på något annat sätt än att dra upp magbandet? Jag är kort (1,57 cm) är det något speciellt jag bör tänka på?
Användarens profilbild
Av sus
Du kan ju prova att knyta lite lösare och sen peta in huvudet under ett "axelband" istället för under "magbandet". Då borde han få lite mer möjlighet att röra sig också
Användarens profilbild
Av anilov
Det kanske blev för varmt? Min äldste är väldigt varm av sig och kunde bli irriterad i sjalen av det, medan mitt yngsta barn inte alls påverkades av det. Rörde du dig när han somnade, så att han kanske vaknade av att du stod stilla sedan? Sådant kunde irritera min yngste när han var pyttis, så om han somnat när jag gick omkring så satte jag mig på en pilatesboll om jag ville sitta vid datorn, så kunde jag studsa lite upp och ner om han vaknade av att jag var stilla.
Av Hugos_mamma
Det kanske var för varmt. Och/eller för tight. Nä, han sov på mig när jag satt så det var nog inte kruxet. Han kan ha varit hungrig också... *gissar vilt och skjuter från höften :lol: *
Vad är era bästa tips för att vänja en skrutt vid sjalen?
Användarens profilbild
Av anilov
Hugos_mamma skrev:Det kanske var för varmt. Och/eller för tight. Nä, han sov på mig när jag satt så det var nog inte kruxet. Han kan ha varit hungrig också... *gissar vilt och skjuter från höften :lol: *
Vad är era bästa tips för att vänja en skrutt vid sjalen?

Har inte behövt vänja dem, de har trivts där :D Men en del säger väl att deras barn trivts bäst när de gått ute, och inte trivts lika bra med att sitta i sjalen inomhus. Man får testa lite, som med allt annat bebisrelaterat :mrgreen:

Välkommen hit förresten :D
Av Hugos_mamma
Tack så mycket! Jo, jag tror jag nog kommer hänga här en del. Jag bara SKA få det att funka, jag behöver ju mina händer fria.

Men det här med armarna, ska bebisen inte kunna sticka ut dem nånstans?
Användarens profilbild
Av anilov
När de blir äldre tråcklar de ut armarna lite varstans, fast man försöker hålla in dem innanför sjalen :lol:

Men annars så kan man vika sjalen på längden, så att den inte blir så bred, då är det lättare för barnet att ha händerna fria. När jag bär tvååringen ute och han har overallen på sig, så brukar jag tvinna sjalen till ett rep som jag knyter upp honom i, då har han armarna helt fria. Men jag hade inte knutit upp honom på det sättet när han var spädis :lol: Spädbarn har nog oftast inget emot att ha armarna lite i kläm, tror jag :hmm:
Av MariaKB
Men är det inte ganska vanligt att de får lite panik när de vaknar? De kanske vill sträcka på sig och så, jag vet inte, jag tror att jag hade fått panik om jag hade suttit fast i en sjal sådär.

Angående att vänja dem, det verkar som om det är många som har en antisjalperiod mellan 2-3 månader, men att det sedan plötsligt börjar gilla den igen. Det stämde på min bebis, han absolut hatade sjalen i några månader så vi använde den inte alls. Sen började vi så smått med mei tai, den klarade han av, kanske för att den inte är så varm och de sitter lite friare i den. För två månader sedan började vi med sjal igen (han är sex månader) och det funkade bra, så jag tror att det lätt kan ändras från tid till tid utan att man kan göra så mycket åt det.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Min bebis blir också jättearg när han vaknar och har huvudet fast i sjalen. Märker jag att han är på gång att vakna till brukar jag snabbt peta fram huvudet och ofta somnar han om direkt då. Tricot Slen är också en av de varmaste trikåsjalarna och ganska bred dessutom, hade en sådan till mitt första barn. Om du håller dig någolunda stilla kanske kan det vara en idé att skippa smokingbandet så att det inte blir så varmt?
Av Hugos_mamma
Andra försöket idag, och...ta da! 15 minuters lycka! Först tittade han storögt på mig i fem minuter, sen somnade han mycket nöjd. Jag knöt den mindre tight idag, plus att jag såg till att han var mätt och lite smådåsig när vi började så det hjälpte nog en del. Jag är sjukt nöjd med att jag fick det att funka!
Användarens profilbild
Av Din mamma
Hugos_mamma skrev:Andra försöket idag, och...ta da! 15 minuters lycka! Först tittade han storögt på mig i fem minuter, sen somnade han mycket nöjd. Jag knöt den mindre tight idag, plus att jag såg till att han var mätt och lite smådåsig när vi började så det hjälpte nog en del. Jag är sjukt nöjd med att jag fick det att funka!
:vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?