Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika E
Jag håller på att sticka en bebisfilt. En väldigt enkel rätstickad randig sak. Men jag tänkte piffa till den med en fin virkad kant runt om. Nån som har en länk till enkel beskrivning, eller som har en bild och en egen beskrivning?
Användarens profilbild
Av Fryle
En favoritkant som jag just nu inte har någon bild på: en fm, *hoppa över två lm, 5 st i nästa lm, hoppa över två lm, en fm*. Busenkelt och snyggt! Istället för lm får du väl räkna stickade varv eller nåt.
Fryle skrev:En favoritkant som jag just nu inte har någon bild på: en fm, *hoppa över två lm, 5 st i nästa lm, hoppa över två lm, en fm*. Busenkelt och snyggt! Istället för lm får du väl räkna stickade varv eller nåt.
5 st av vad..? :hmm: fm?
Annika E skrev:
Fryle skrev:En favoritkant som jag just nu inte har någon bild på: en fm, *hoppa över två lm, 5 st i nästa lm, hoppa över två lm, en fm*. Busenkelt och snyggt! Istället för lm får du väl räkna stickade varv eller nåt.
Stolpar väl?
Annika E skrev:
Kanske bäst att fråga om du har virkat förut?
Annars finns det en ganska bra beskrivning här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/p ... 19.4138539
och här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/p ... 19.5774478
och så förkortningarna här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/p ... 9.11949528
Scilla skrev:
Annika E skrev:
Stolpar väl?
:Hahaa: Stolpar! Såklart! Jag är inte van att läsa beskrivningar. :wink: Jag har bara gjort halvstolpar och luftmaskor (mormorsrutor) sen jag nyligen återupptog virkningen. Innan dess var det i 5:e klass jag virkade sist... :wink:

Tack för era svar allihop! Det ska bli spännande att testa sen. :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Annika E skrev:
Ja, stolpar alltså :D Förlåt min otydlighet.
I klartext: Virka en fast maska, *hoppa över två luftmaskor och gör fem stolpar i tredje luftmaskan från nålen, hoppa över två luftmaskor och gör en fast maska i tredje luftmaskan från nålen*, upprepa det som står mellan stjärnorna. Om man gör det som avslutning på ett arbete är det fastmaskor eller stolpar som man hoppar över istället för luftmaskor. På arbetets sidor får man passa in nedtagen i varvens kortändar så det blir lagom långt mellan.

Om man vänder på arbetet och gör nästa varv ovanpå (Isåfall vänder man efter tre stolpar alt börjar nästa varv med tre luftmaskor och två stolpar) omlott, så man gör stolpgruppen i den fasta maskan på förra varvet och den fasta maskan mitt i stolpgruppen har man vips snäckvirkning som gör sig riktigt bra som tex babyfilt!
Fryle skrev:
Annika E skrev:
Ja, stolpar alltså :D Förlåt min otydlighet.
I klartext: Virka en fast maska, *hoppa över två luftmaskor och gör fem stolpar i tredje luftmaskan från nålen, hoppa över två luftmaskor och gör en fast maska i tredje luftmaskan från nålen*, upprepa det som står mellan stjärnorna. Om man gör det som avslutning på ett arbete är det fastmaskor eller stolpar som man hoppar över istället för luftmaskor. På arbetets sidor får man passa in nedtagen i varvens kortändar så det blir lagom långt mellan.

Om man vänder på arbetet och gör nästa varv ovanpå (Isåfall vänder man efter tre stolpar alt börjar nästa varv med tre luftmaskor och två stolpar) omlott, så man gör stolpgruppen i den fasta maskan på förra varvet och den fasta maskan mitt i stolpgruppen har man vips snäckvirkning som gör sig riktigt bra som tex babyfilt!
Tack!! Jag ska se om jag får till det! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?