Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tyche
VARFÖR kan inte jag knyta upp Isaac på ryggen själv för?? VARFÖR??:whut:
Visst det går bra på magen men just när jag ska städa/diska/tvätta/osv... och han vill sova vore det guld att kunna ha honom på ryggen för mig själv (9,6 kg kanske inte är så tungt men det känns!).

Jag vill så gärna kunna slänga upp honom på ryggen men icke sa nicke. Jag blir helt svettig av att hålla på och böka och han blir ju inte direkt glad 17 gången jag försöker...

Så vilken av alla genialiska super människor som finns här kommer hem till mig NU och hjälper mig :urule: ? 8)

Vilken är lättast att knyta av ryggknytningarna? Borde jag köpa en kortare sjal till ryggen? är det därför det inte går?? (alla är runt 5,x)
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Ryggsäcken är absolut snabbast tycker jag och enklast, avlastar väl sämre men helt klart bättre än att bära nästan 10 kg på magen :wink:

Jag vet inte vad du testat, men kanske hjälper det om jag beskriver hur jag gör?

Sätt Isaac på golvet med ryggen mot dina fötter. Lägg mitten av sjalen över hans rygg. En kanten över axlarna på honom, resten av sjalen slät nedåt på hans rygg. Ta tag i överarmarna på honom (nu håller du också i sjalens ovankant). Lyft honom rakt upp och skaka lite så att sjalen faller neråt, slätar ut sig över hans rygg.

Svinga honom upp på din rygg i en ganska stor rörelse så att inte sjaländarna trasslar ihop sig eller hamnar under. Lägg en av hans armar på vardera sida om din nacke (räkna med hårattack :lol: ). Ta tag i sjalens ändar uppe vid dina axlar. Se till att dra lite extra i den kant som nu är under hans rumpa - ytterkanten på dina axlar. Dra sjaländarna rakt bakåt under dina armar. Korsa ändarna under rumpan på Isaac och dra dem neråt och sen uppåt igen, så att de nu hamnar mellan hans ben och din rygg. Dra fram och knyt.

Ja, det är nog allt jag kan bistå med. Skulle gärna komma över men jag tror det blir lite långt :lol:
Av Tyche
:vågen: Det där har jag aldrig provat! Det kanske funkar!

Tur att det finns dem som kan :urule:
Av Tyche
Buhuhuhuhu :( Gråter största tårarna i världen. VARFÖR kan inte jag?! Vad gör jag för fel???
Jag gör precis som du skriver men nej, det går inte iallafall. Måste gå på sjalträff och lära mig.... :lol:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det är inte lätt i början men vad är det du tcker är svårt ?

Är det svinget ?
eller hur du ska göra se'n ?
eller att knyta till honom ?
eller sjaländarna som är jobbiga ??

Jag skulle träna alla röreserna med en kudde eller nått så man fick in själva rörelserna.

Jag svingar ju upp i början hade jag en kudde på matbordet o sjalen's mitt på denna o barnet låg mjukt så man kunde "kokonga in honom " i sjalen jätte jätte tajt. Jag tog den ändan som ska över huvudet den satte jag under armhålan så jag kunde lätt dra över den o jag ställde mig så kudden på bordet var mjukt stöd om man var tvungen att "avbryta"

Jag tittade mycket på bildserierna på www.mamatoto.org

http://www.mamatoto.org/Default.aspx?tabid=189
Även på deras video
---
Det är jätte bra att du inte ger upp !! det kommer att gå !!
Nu mer kan jag säga att jag kan knyta upp en Torso knytning när jag ska göra hushplls sysslor o den är klart smidigare bara man tajtar till uppe o nere ....http://www.ehnrot.com/blog/2005/06/torsoknytning.html

Ge inte upp !!! Lycka till cina
Av Tyche
Vad är svårt? Typ allt :lol: Nej då skoja lite bara.
Svinget har jag inga problem med, det går jätte bra, men på något sätt så hamnar sjalen kring hans fötter, under rumpan men inte över liksom. Hur jag än gör :shock:
Men nu gick det faktiskt, jag gjorde som Katharina skrev och fick upp honom :lol: Det vart på tok för löst, och han hamnade mycket längre ner än jag tyckte från början men jag fick upp honom. :app: :app: (super jag!!)

Så problem är att knyta till honom så han sitter bra nu...

men det är väl bara att öva... nu när jag ÄNTLIGEN får upp honom.

Är förresten proffs på att knyta upp nallar på ryggen... kan ha och göra med att dem inte är så tunga och det gör mig inget om dem ramlar ner på golvet

:lol:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Malin&Isaac skrev:Vad är svårt? Typ allt :lol: Nej då skoja lite bara.
Svinget har jag inga problem med, det går jätte bra, men på något sätt så hamnar sjalen kring hans fötter, under rumpan men inte över liksom. Hur jag än gör :shock:
Men nu gick det faktiskt, jag gjorde som Katharina skrev och fick upp honom :lol: Det vart på tok för löst, och han hamnade mycket längre ner än jag tyckte från början men jag fick upp honom. :app: :app: (super jag!!)

Så problem är att knyta till honom så han sitter bra nu...

men det är väl bara att öva... nu när jag ÄNTLIGEN får upp honom.

Är förresten proffs på att knyta upp nallar på ryggen... kan ha och göra med att dem inte är så tunga och det gör mig inget om dem ramlar ner på golvet

:lol:
Det med hur den ska hamna under rumpan är en konst !!
Jag gör ofta så att ligger han eller sitter så kokongar jag honom noga om rumpan o försöker göra så att jag ändå håller i sjalen om honom nära hans bröstkorg ... då är det lättare att behålla sjalen om rumpan jag tvingar oxå honom att böja på benen så jag ska kunna ha nånn chans att hålla kvar den under rumpan (kan säga att med bärvernylon är detta jätte svårt men då kör jag lite stuket som på bildscerien att jag fixar till rumpan efter åt :lol:

Jag har en stor docka som jag visar o tränar på Tycker just att viktlösheten är det svåra att få till det för jag har ju mest vana med trollen :P

Jag ger dig jätte många styrke kramar för man vill ju få till det o ge inte upp om en månad kommer du *asg åt detta innläggget om ni tränar ihärdigt !!!!
Av ansve9
Såg i din profil, eller vad det nu heter, att du har en ergo. Kanske vore det något att ta en sak i taget = först öva på att få upp barnet på ryggen, men skippa knytning och istället ta ergon, och sedan när du kan det, ta nästa steg med sjalen sedan.
Hoppas verkligen att du får till det!
Att gå påen träff är nog oxo himla bra. Jag var på en och det gjorde en enorm skillnad med en gång för mig med mina ryggknytningar :D :D
Av Tyche
I Ergon är det inga problem alls att få upp honom på ryggen... men jag kan inte göra på samma sätt med sjalen (inte än iallafall :lol: ). Tyvärr var inte ergon hemma idag på eftermiddagen (Sambon hade med den till jobbet och visade en nybliven pappa).

Och så vill jag ju gärna lära mig att få upp honom i sjal, tycker dels att det är mysigare men sjal men oxå att det avlastar så otroligt mycket bättre :lol:

Jag tror jag måste hitta en träff nära mig... i Uppsala eller Sthlm där det finns många tålmodiga mammor som kan lära mig :)
Användarens profilbild
Av frida
Puh! Trodde det var ett barn som grät stora tårar och frågade varför!
Skönt att det var du :wink: Nej ska inte förringa dina våndor, här kommer glada hejjarop! :D :tumsup:
// en som också kämpar med ryggisar
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Har du testat att lyfta honom i sjalen? När jag började öva ryggknyt gjorde jag så här:
-tog ut mitten på sjalen och lade den utslätad på soffan
-lade Albert på sjalen, överkanten precis över hans axlar
-drog liksom upp tyget i nederkant i knävecken, samlade ihop sjalen på sidan av honom så att jag kunde lyfta honom till sittande position i sjalen, som om han satt i en hänmatta ungefär, då blev det en ordenlig påse han satt i.
-Lutade honom mot soffan (så att han liksom satt i sjalen), satte mig själv framför och lyfte upp honom på ryggen med hjälp av sjalen.

Hoppas du förstår på ett ungefär...
Användarens profilbild
Av Miamamman
Prova med backstrap. Inte liak bekvämt, men lätt att få upp honom och lätt att få tight. Sedna är det inte ett så stort steg att utvidga till nya knytningar. Kolla instruktion på mamatoto.org
Av Tyche
Ska genast kolla in den :lol:

Har faktiskt lyckats knyta upp honom en gång, utan att han halkade ner!!!:app: :vågen: :rock:

Ska lägga in bildbevis :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?