Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Hade bestämt mig för en stjärnteckensjal men har inte beställt än och vill bra fråga en sak innan jag bestämmer mig.

Ni som har provat både bebina stjärntecken och didysarnas tunnaste, alltså wellen och jacob med kompisar - tycker ni att dom är likvärdiga.

Till historien hör är att jag är ute efter en hyfsat sval sjal men som man orkar bära ganska länge i ändå som jag vill ha till sommaren i första hand. Ska ha en 4,2:a tänkte jag.
Ratar just gauzesjalen för att den är för tunn, den avlastar inte nog och jag skulle inte bära i den några längre stunder för den skär in både här och där på både barn och bärare. Min tvååring på 15 kilo protesterade direkt - OCH ska den funka krävs att man bär omslutet och då får man ju många lager tyg virade runt, runt och då tänker jag att en tunnare diagonalvävd som är kortare borde funka.

Då är frågan: vi tycker nog att didysarna är lite snyggare i färgerna men kan ha överseende med horoskopgrejen för att bebinan har sådan underbar kvalitet.
Är didysarna likvärdiga?!?!
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag kan bara jämföra med Didy Wellen, som är en riktig toppensjal :heart: och jag skulle vilja säga att de är lika bra fast olika. Bebinan är mjuk, slät och gosig i ytan medan Wellen är glesare vävd och därför lite strävare. Båda är lättknutna och vackra och avlastar bra. Jag vet inte vilken som är svalast.
Användarens profilbild
Av Mia
Tycker didysarna är bättre till att knyta tibetansk ryggsäck med.
Bebinan är lite glattare.
Användarens profilbild
Av Karion
Mia skrev:Tycker didysarna är bättre till att knyta tibetansk ryggsäck med.
Bebinan är lite glattare.
Haha Mia, jag vet att du tycker det;-)!
Vilken är tunnast och svalast då?!?!

Ska i af prova ryggsäck med en bebina på en träff på torsdag så får vi se hur jag tycker att det funkar :wink: ... Beställer inget dessförinnan, jag har ju ingen brådska egentligen...

Kan tyvärr inte klämma på nån didy rollsroyce här i trakterna.. Alla jag vet här i trakterna har indiosar...
Användarens profilbild
Av Karion
Oops! Fl-skada :lol:
En sånn ska det vara Mia: :wink:
Senast redigerad av Karion den fre feb 17, 2006 14:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mia
:lol: :wink:
Ja men Indiosarna är ju mjuka och goa och rätt tunna! Vore inte det ngt då?
Användarens profilbild
Av Karion
Mia skrev::lol: :wink:
Ja men Indiosarna är ju mjuka och goa och rätt tunna! Vore inte det ngt då?
Du är verkligen värsta didy-nörden :duh: ... :wink:

jo, men visst, den är något SNYGGARE - men jag ÄR ju samtidigt lite kär i bebina-kvaliteten och har inte känt på nån sån där didy rollsroyce, så du förstår att jag velar va?!?! :?
Användarens profilbild
Av Mia
:rock: :hellu:
:P
Jag är sjalnörd i allmänhet! :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker att didy jaquard (jakob/jonas/julian/nino osv) är lika tunna som bebina fast avlastar bättre. jättemjuka och gosiga. wellen är också tunn men lite strävare, åtminstone i början innan man gosat in den.

obs att jag är lite partisk :wink:
Av Aelia
Jag trodde att du har redan beställt en bebina? :wink:
Senast redigerad av Aelia den fre feb 17, 2006 15:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mia
tinaw skrev:Mia: sjalfantast heter det väl ??? :floet2: :wink:
Ja just det.. :lol:
Se! Diddeldi håller med! :wink:
Av Aelia
Själv har jag provat bebina, och kände på nennies didy. Och jag tyckte att bebina var mysigare. Men jag är helt säker på att nennie kommer inte att hålla med mig *L* Plus att jag tycker att det är väldigt fint med stjärntecken.
Användarens profilbild
Av Karion
:app: Den här tråden var det roligaste jag dragit igång på länge! Eh... :mitvit:

Det är kul det där med anhängare å ena sidan å andra .... :roll:
Aelia skrev:Jag trodde att du har redan beställd en bebina? :wink:
Nu ska du inte vara sånn...! :nono:

Jag hade BESTÄMT mig - inte beställt! Det är skillnad...

Får väl se om jag blir övertygad om att jag fattat fel beslut - jag fick vissa hintar om det nämligen - ingen nämnd ingen ... utpekad... :wink:

Å som sagt, det blir en bebina lejon om jag tycker att det funkar med ryggsäck och så på torsdag när jag kan få prova en igen...
Tycker k a n s k e att didysarna är snyggare för jag har svårt att köpa horoskoptemat, men vad tusan folk går ju med kläder med tigrar på å allt möjligt, då kan väl jag ha en sjal med lejon 8) ...

Lite orolig över att visa tycker att kanterna skär in på didy och det GILLAR jag INTE! Har en indio hemma och den skär inte in - men är ju lite tjockare också så skillnaden mellan sjal och kant blir inte så stor...
Användarens profilbild
Av Karion
Tack för att du också svarat Lin! April hade just tipsat om dig! :wink: :D

Ja det där med vilken som jag tycker är snyggast kan ju variera från dag till dag och jag vill inte ha en sjal som jag får onödigt mycket värmeslag i eller som jag får skärsår i axlarna av.

Jag har ju allt mer börjat bli vän med färgerna i bebinan ändå även om det inte var kärlek vid första ögonkastet, men ja .... Kärleken består mer i känslan än utseendet där tror jag - och det brukar ju kunna hålla rätt bra i längden med sånna relationer har jag förstått?!?! :?

Håhåjaja... suck ...

Jag ska prova bebinan en gång till på torsdag och se hur ryggsäck känns. En didy rollsroyce lär jag inte få klämma på inom överskådlig tid eftersom sjalsekten i Sundsvall just är i sin linda (att den ens finns är tack vare undertecknad så då anar ni vilka veteraner som finns här :wink: ) och jag vet ingen här i krokarna som äger en didy jonas/julian eller polare... Så då blir det ju en chansning.
Fast man kan ju alltid returnera - något jag praktiserar friskt just nu i dagarna :oops: ... (inget jag är mallig över precis..)

Du verkar ju annars ha den ultimata sjalgarderoben Lin, tyvärr binder den lite för stort kapital för min ekonomi just nu så jag kan inte satsa på någon liknande hur gärna jag än skulle önska. :wink:
Undrar bara lite hur sinon är. Inte för egen del, för mobyn är just såld och inte saknad även om jag kan känna lite nostalgi, men jag har haft kontakt med några som undrat om hur den är och om den är värd priset jämfört med andra trikåsjalar. Ska träffa några trikåsjalaspiranter på torsdag å då är det ju bra att ha samlat några åsikter...

Och sen för min del - det där med vilken som är snyggast - det varierar nog lite beroende på humör och dag.. Det är ju rusktigt svårt det här.. :?

Har jag sagt att jag har beslutsångest ...?!?! :hellu: :mrgreen: :floet2:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?