Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av beve
Jag hade provat att hitta på SB "favorit sjal" och fått 2247 svarar ("sjal" var ignorerat, självklart). Inga svar var om sjalar! (jag hade inte läst alla 2247, bara de första)

Jag vågar fråga vilken är din favorit sjal och ber om ursäkta om en tråd med samma ämne redan finns. (var?)

Jag undrar också om jag sitter ok här på Bärabarn med min fråga nu eller kanske jag skulle flytta? :) (var? :) )
Av Jinxan
Ja det finns några trådar om detta redan, men det gör inget att det kommer en ny ;)

Min favoritsjal är Didymos Aare med ull tror jag. Skulle gärna prova en aare i andra material än i ull och vanlig bomull :loving:
Av Enid
Jag har två favoriter: EasyCare Orange och Elleville Zara färgad olivgrön. De är ganska olika men båda helt underbara! Zaran är smal och med mer friktion i tyget, den glider inte så lätt vilket är jättebra oftast men ska barnet upp på ryggen utanpå vinterjackan går det inte alls att knyta med den just därför. ECn är superlätt att knyta med på ryggen just för att tyget glider lättare och det går att dra åt den ordentligt, det är bra att den är så bred också just då, det är den enda sjalen jag kan knyta ryggsäck med för den avlastar helt fenomenalt bra OCH är bred nog, men med liten på magen tycker jag det är alldeles för mycket tyg över.

Färgerna är viktiga också, båda två är favoritnyanser :loving: , jag har haft flera andra orange och gröna sjalar men det har varit fel nyans.
Användarens profilbild
Av solanna
Olika sjalar är ju bra till olika saker och olika åldrar. Just nu är vår WBS Cybele favvon här för att färgen är så underbar.

Men till mellankllen som jag bar i ett par år så blev favoriten vår hemsydda MT. Höftbältet avlastade såhimla bra och de utvikbara axelbanden gav mycket sjalkänsla upptill. Perfekt kombo helt enkelt.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Här växlar det hela tiden vilken som är favoriten. Min Indio Pistage ligger högt upp på listan, likaså regnbågarna (bebina och kariwrap).
Just nuhåller jag på med ett projekt i form av en sjalblogg så då kommer jag att försöka gå igenom alla sjalar jag har hemma lite sådär systematiskt :fnissa:
Användarens profilbild
Av mammagumman
Känslomässigt : Malvaindion med ull :loving:

Bärmässigt : Vilken Zara som helst tycker Black är riktigt läcker (och jag är partisk)

Drömfavoriten : Oj oj. Drömmer om nya Ellevill med bambu och paisleymönster :heart: (och ja jag är partisk)
Användarens profilbild
Av telistant
Just nu är det didymos röda snöflinga med ull som är storfavoriten :heart: :heart: mjuk, gosig, greppig och alldeles underbar! Men väldigt vintrig, får se hur länge den känns rätt innan jag får lägga undan den till hösten

Å så har jag just börjat använda Girasol symphuo och den är fiiiiin den med, mjuk och len. En bubblare inför sommaren

Å så har vi alltid gillat gåsen jag och stora killen men nu ligger den mest.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ellevill Zara och Calin Bleu gauzesjal är mina egna personliga favoriter liksom Natibaby wrap (och jag är partisk för dem alla). En kommande favorit är med stor säkerhet Ellevills bambusjal :love:

En bild på en av favoritsjalarna, en osminkad mamma och en febrig kramgo son :heart:
Bild
Användarens profilbild
Av Clärchen
Jag är en Easy-människa. Prövade en och blev fast.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Calin Bleu Gauze toppar min lista. :)
Användarens profilbild
Av beve
Men vad har jag gjort? Jag var 1000% säker på att jag hade allt jag önskade :cry:

Nu ska jag försöka prova en av era favoriter (några som jag har aldrig sett!)... Så skönt att läsa vad ni säger och bilder också!...

Tack, tack, så gulliga och snälla ni är!

Jag har läst en gång en tråd från 2005 om ringsjalar. Kanske det kommer att bli samma här, i 2015 ska någon läsa vad vi tyckte om i 2010 :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
beve skrev:Men vad har jag gjort? Jag var 1000% säker på att jag hade allt jag önskade :cry:
Man ska inte ställa frågan om man inte klarar av svaret :this: :wink:

Du säger väl till om du kommer ner till Sundsvall någon gång så kan du få känna på några favoriter :loving: Och Lena har väl några hemma hon också kan jag tro :fnissa:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Mina skrynkelgåsar är mina absoluta favoriter :heart:
Användarens profilbild
Av beve
mari_tres skrev:
beve skrev:Men vad har jag gjort? Jag var 1000% säker på att jag hade allt jag önskade :cry:
Man ska inte ställa frågan om man inte klarar av svaret :this: :wink:
Jag var nyfiken och hade drömt på en sådan tråd för 1 år sen :D Trots av, nu ville jag mest av allt hjälpa en vän. Men jag tror att hon behöver själv prova ALLA och bara efter det välja ett tyg och borja sy och sälja. (Hon önskar jätte mycket göra det.)

Det finns nästan inga bärabarnkultur i mitt hemland. Jag kan se på Ellevills retailers list: Bulgarien, Ungern, Ukrain (våra grannar) men ingen i Rumänien. Visst är det synd?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?