- mån mar 29, 2010 11:37
Vi har en soff från Ikea. Vi har tröttnat på det överdraget vi har nu och de som finns på Ikea till den modellen gillar vi inte heller. Har hört med bemz och de syr inte till den modellen. Jag har tittat på det överdraget som vi har idag och funderar på att sy ett eget. Får ju använda det vi har idag som mönster till den. Finns inga delar som är större än normal tygbredd och just denna bäddsoffa har en förhållandevis enkelt överdrag.
Nu till mina frågor.
Kan man om man har en normal symaskin klara av att sy ett överdrag? Vad för tyg är bäst att använda? Är det något man bör tänka på innan? Bör man sy en prov först och se så mönstret blev bra?
För att se vad för tykvalité man kan ha så tänkte jag vara så fräck och beställa tygprover från bemz, då kan jag ju se vad de syr i för tyger och få en känsla för det.
Nu till mina frågor.
Kan man om man har en normal symaskin klara av att sy ett överdrag? Vad för tyg är bäst att använda? Är det något man bör tänka på innan? Bör man sy en prov först och se så mönstret blev bra?
För att se vad för tykvalité man kan ha så tänkte jag vara så fräck och beställa tygprover från bemz, då kan jag ju se vad de syr i för tyger och få en känsla för det.
Mamma till T (flicka) -0202 och F (pojke) -0606