Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag håller på att sticka ett par av Minimundus blöjbyxa med ben och tycker att 8 cm hög resårmidja låter mycket. Behövs verkligen det eller räcker det med 5-6cm?

Sen har jag bara stl3 på stickor. Måste man byta till stl3,5 när man börjar sticka räta?
Vad går förlorat om jag fortsätter med sticka 3?
Är inte så haj på tygblöjor (än) men stickning kan jag :-) Skulle tro att det är bra att ha en lite för lång mudd snarare än för kort för passformens skull (går ju alltid att vika ner den lite om det skulle behövas). Vad som händer om du fortsätter att sticka med sticka 3 är att byxan blir aningen mindre än beskrivningen (förutsatt att du stickar precis lika dant som mönsterkonstruktören (jag gör det aldrig)). Min tanke om blöjbyxor (som jag snart ska sätta igång och sticka mitt första par) är att det är bra om man stickar tätt och då är stickor tre bättre än 3,5. :-) (har testmätt stickor och det kan skilja en hel storlek mellan stickor som "ska" vara samma storlek så jag tror inte en halvstorlek på stickorna gör så mycket på ett sånthär arbete)

Var inne och kollade på byxorna och de såg riktigt bra ut....

Kan återkomma när jag har klurat lite mer på hur jag tänker sticka mitt första par lyckas mycket sällan sticka en beskrivning rakt av utan att modifiera
Jag är så ivrig av mig att jag inte orkar vänta på mina nya stickor som kommer i veckan.
Har därför fortsatt att sticka på slt3...kan återkomma med resultatet senare.
FruFant skrev:Jag är så ivrig av mig att jag inte orkar vänta på mina nya stickor som kommer i veckan.
Har därför fortsatt att sticka på slt3...kan återkomma med resultatet senare.
Jag tror att det kommer att gå bra! :-)
Jag har mest stickat blöjbyxor helt i resår, men jag måste säga:gör inte resårmidjan för kort, den behövs liksom på bredden sedan...
Hmm...hoppas jag inte tog fel beslut.
Har gjort resåren 6cm istf 8 och sen använt stl3 på hela byxan.
Tror nog inte den räcker i 6mån men jag hoppas på 4 iallafall.....fast den ser rätt liten ut :roll:
FruFant skrev:Hmm...hoppas jag inte tog fel beslut.
Har gjort resåren 6cm istf 8 och sen använt stl3 på hela byxan.
Tror nog inte den räcker i 6mån men jag hoppas på 4 iallafall.....fast den ser rätt liten ut :roll:
Jag kan heller aldrig hålla mig till instruktionerna. Stickat är ju rätt töjligt! :wink: Det går säker att använda! :wink:
Av FruFant
Jag gillar modellen. Korta ben bli nog bra under de varma sommarmånaderna...och så har jag inget utanpå.
Men jag tror inte den håller ända till 6månader för den ser LITEN ut.

Tycker att det blev rätt tätt och bra med stl 3 på stickor. Kommer nog sticka nästa byxstorlek på samma stl.
Tyvärr hade jag trott att garnet från Madame Lutuss skulle vara mjukare än vad det är. Hoppas det blir bättre efter tvätt och kur.

Så här blev resultatet, vad tycks?
Bild
Användarens profilbild
Av SaraLj
FruFant skrev:Jag gillar modellen. Korta ben bli nog bra under de varma sommarmånaderna...och så har jag inget utanpå.
Men jag tror inte den håller ända till 6månader för den ser LITEN ut.

Tycker att det blev rätt tätt och bra med stl 3 på stickor. Kommer nog sticka nästa byxstorlek på samma stl.
Tyvärr hade jag trott att garnet från Madame Lutuss skulle vara mjukare än vad det är. Hoppas det blir bättre efter tvätt och kur.

Så här blev resultatet, vad tycks?
Bild
Snyggt! :tumup:
Tackar...och det låter ju kanon om de blir mjukare efter kur etc.
Nu är det bara att invänta att den blivande ägaren behagar göra entré.....BF -9 idag så nedräkningen har börjat.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?