Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Jag ska till London om en månad med en då knappt tre månader ung dotter. Har hittills burit henne i en trikåsjal och då på magen givetvis eftersom hon är så liten. Tänkte bära henne på resan och då lurar jag på om det inte vore lite mer avlastande att kunna bära henne på ryggen också, dock verkar det läskigt och ganska krångligt att få upp henne på ryggen med en lång sjal. Har även prövat detta med mina två äldre barn men inte lyckats.
Till saken; vilket bärverktyg vore på sin plats? Det lutar åt en mei tai av något slag men vilken är i så fall lämpligast till ett så litet barn? Och SKA man överhuvudtaget bära så små på ryggen alls.

Förskräckligt tacksam för svar //Maria
Har du burit på ryggen alls? En så liten kan kännas lite osäkert att få upp, men det funkar! Jag bar i mest i Wrapsody bali stretch eller en mjuk vävd sjal.
MT och små barn på ryggen har jag ingen erfarenhet av. I selväg skulle jag nog rekommendera Beco butterfly tror jag.
Av Sofie
Jag tror kanske det skulle vara läskigt att bära en så liten på ryggen på storstadssemester om man dessutom inte burit på rygg förut (tidigare barn. Eller har du det?)
jag bär F, tre mån på ryggen hemma och skulle göra det ute också om hon inte ville amma stup i ett och det är kallt, att knyta om så att hon kan amma, utomhus just nu.

Men vill du pröva så tycker jag vävd sjal, men smaken är som baken ;-)
om du vill ha mer avlastning men utan att behöva bära på ryggen så rek jag också vävd sjal, avlastar bättre än elastisk!
Men säkert skulle meitai el sele vara praktiskt om man behöver ta i och ur barnet mkt?

Bäst vore väl om du kunde stämma träff m någon på din ort för att prova olika bärverktyg och kanske få hjälp m ryggbärande?
Av Sofie
mariaochjag skrev:Nej har inte burit på ryggen alls. Men som ni säger så ger vävda sjalar den bästa avlastningen och en sån har jag ju faktiskt också...ska öva ryggknytningar med den om jag törs. Har ni något tips?
Titta på Youtubefilmer med knytning med små bebisar, vet att det finns länkar lite varstans på forumet. :-)
Jag har en tremånaders, vilket är mitt första barn, och vi har enstaka gånger testat att bära på ryggen hemma. Då har vi använt beco-selen (och varit två personer för att få till det). Fast jag skulle nog inte bära så ute i en storstad. Däremot skulle jag absolut försöka med en vävd på magen, det är stor skillnad avlastningsmässigt om man ska bära länge jämfört med trikå tycker jag.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?