Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Blå Myran
Jag får inte upp min 11-månaders på ryggen på ett smidigt säkert sätt. Försökt hoppa runt honom från höften med ergon på ryggen- då kommer han inte i den med benen. Försökt hoppa med ergon - då får jag inte i min bakre arm i selen. Försökt svinga upp med ergon käppt i midjan - då får jag inte på ergon utan den "fastnar" med ryggdelen vid rumpan. (Han håller inte fast sig själv utan jag måste hålla honom och då blir han att "hänga" så högt upp).

Hjälp!
Användarens profilbild
Av KATARINA
Om du tar honom från höften och han redan sitter i selen, tex åt höger. Då håller du i med båda armarna och bumpar bakåt. Efter ett tag kan man inte vrida höger arm längre utan byter grepp med den till typ "rugbygrepp", bumpar lite till och tar emot på vänster sida med vänster arm medan du lutar dig lite framåt. Sedan trär du i båda armarna i axelremmarna.
Av Blå Myran
KATARINA skrev:Om du tar honom från höften och han redan sitter i selen, tex åt höger. Då håller du i med båda armarna och bumpar bakåt. Efter ett tag kan man inte vrida höger arm längre utan byter grepp med den till typ "rugbygrepp", bumpar lite till och tar emot på vänster sida med vänster arm medan du lutar dig lite framåt. Sedan trär du i båda armarna i axelremmarna.
Rugby?

Problemet är nog att jag är totalt ovig i armarna, når inte
Användarens profilbild
Av jazoo
Ett tips är också att spänna ut remmarna lite innan du tar på dig selen, på så sätt är det lättare att fånga upp den sista remmen, och så justerar du den när du fått på selen sen! :tumup:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Blå Myran skrev:
KATARINA skrev:Om du tar honom från höften och han redan sitter i selen, tex åt höger. Då håller du i med båda armarna och bumpar bakåt. Efter ett tag kan man inte vrida höger arm längre utan byter grepp med den till typ "rugbygrepp", bumpar lite till och tar emot på vänster sida med vänster arm medan du lutar dig lite framåt. Sedan trär du i båda armarna i axelremmarna.
Rugby?

Problemet är nog att jag är totalt ovig i armarna, når inte
:) Kanske inte är rugbygrepp :fnissa:

Jag menar såhär, istället fär att ha din högra arm runt barnets vänstra sida så kommer din högra arm runt barnets vänstra sida och då är den iinåtroterad. Man behöver inte vara så vig för det. Samtidigt byter vänster arm plats och tar emot på din vänstra sida.

Titta här http://issuu.com/ebeu/docs/ergobaby-bab ... yout=white På sid 3 nederst där det står hur man flyttar från höft till rygg.
Av Blå Myran
jazoo skrev:Ett tips är också att spänna ut remmarna lite innan du tar på dig selen, på så sätt är det lättare att fånga upp den sista remmen, och så justerar du den när du fått på selen sen! :tumup:
Det funkar när jag testar på gosedjuren iaf :tumup:
Av Blå Myran
Jag menar såhär, istället fär att ha din högra arm runt barnets vänstra sida så kommer din högra arm runt barnets vänstra sida och då är den iinåtroterad. Man behöver inte vara så vig för det. Samtidigt byter vänster arm plats och tar emot på din vänstra sida.

Titta här http://issuu.com/ebeu/docs/ergobaby-bab ... yout=white På sid 3 nederst där det står hur man flyttar från höft till rygg.
Jag fattar INGENTING, blir helt förvirrad av höger och vänster hit och dit :hmm: Tänk om det fanns en bra film...
Användarens profilbild
Av diddeldi
det viktigaste är att bre ut benen ordentligt runt din egen kropp, så att de går ut mot sidorna istället för att hänga nedåt. då blir det mycket lättare att få upp selen på rätt sätt.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Blå Myran skrev:

Jag fattar INGENTING, blir helt förvirrad av höger och vänster hit och dit :hmm: Tänk om det fanns en bra film...
Nej, det är svårt att förklara utan att visa. Har du tittat på länken? Den tycker jag visar bra.
Av Blå Myran
KATARINA skrev:
Blå Myran skrev:

Nej, det är svårt att förklara utan att visa. Har du tittat på länken? Den tycker jag visar bra.
Jo, jag har kollat den.
Av Blå Myran
diddeldi skrev:det viktigaste är att bre ut benen ordentligt runt din egen kropp, så att de går ut mot sidorna istället för att hänga nedåt. då blir det mycket lättare att få upp selen på rätt sätt.
Det är väl det som ä problemet, jag brer ut och han fäktar och vifftar och har sig så en microsekund senare är de inte längre isär :-D Man kan väl säga att han inte riktigt upptäckt fördelarna med att sitta på ryggen än ;) Försöker kravla sig ur för han vill fraaaam Men att baka med honom fram är inget alternativ...
Användarens profilbild
Av jazoo
:vågen: vad bra att det funkar!
Av Blå Myran
Men hur får jag ner rumpan på han när han sitter bak? Får inte ner den ordentligt, känns inte så säkert då.
Och hur får jag på honom mössan när han sitter där? :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?