Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kan någon ge mig råd?

Vi har en dotter på 14 månader. Hon vill väldigt gärna vara mycket uppe i famnen, framför allt om man håller på i köket och liknande står hon och kräver att få bli buren. När hon var mindre hade vi en babybjörn som fungerade bra. Ville dock köpa något mer ergonomiskt och anpassat för större barn så i december köte vi (efter tips här på sajten) en Ergo. Valde mellan Ergo och Manduca men tyckte Ergon passade mig bättre. Har testat ett antal gånger med dottern i den, både på mage, höft och rygg och varit noga med att kolla att benen sitter skönt osv men hon verkar inte trivas där utan gnäller hela tiden med undantag för om man lyckas distrahera henne genom sång, musik, något att tugga på osv. Om vi är i köket och hon vill bli upplyft och jag då går och sätter på mig Ergon så slutar hon vilja bli buren och går typ därifrån. Så det verkar verkligen som att hon ogillar den.

Vad göra?? Är det vanligt att barn ogillar en del selar? Hon har ju alltså trivts i Babybjörn, vi använde den så sent som i december.

Sen tycker jag dock också att Ergon är lite konstig, remmarna känns inte helt hundra bekväma. Framför allt i höftposition har man ju remmen nästan uppe på halsen, ska det vara så? Och när jag har dottern på magen, ska jag nå att knäppa ihop remmen vid skulderbladen kommer ju den remmen alldeles för högt upp för att vara bekväm. Tips där?
Alexi skrev:Sen tycker jag dock också att Ergon är lite konstig, remmarna känns inte helt hundra bekväma. Framför allt i höftposition har man ju remmen nästan uppe på halsen, ska det vara så? Och när jag har dottern på magen, ska jag nå att knäppa ihop remmen vid skulderbladen kommer ju den remmen alldeles för högt upp för att vara bekväm. Tips där?
Ergon är inte särskilt bra till att bära på höften. Jag älskar att bära på höften, men tycker att sen bästa selen till det är en sutemi eller en beco 4th generation (butterfly funkar inte alls till höftbärande). Svar är nog att ergon "ska" vara så om man bär på höften, men ertersom remmarna är lite böjda för att vara bekvämare när man bär på ryggen så bleir det "fel" när man bär på höften.

Angående att kväppa "bröstspännet" på ryggen så är det lättast att knäppa det inna man sätter på sig selen och sen liksom dra på sig ergon som en tröja, trä in huvudet och armarna och och knäpp sen midjebältet. Har du bröstspännet på rätt ställe så kan du troligen komma åt att spänna åt det efter att du satt i barnet.

Oveilliga barn har jag inget botemedel mot. Min P som är 3,5 älskar fortfarnade att bli buren på ryggen, men om jag försöker sätta honom i en sele eller sjal så vill hna inte vara med alls. Alltså händer det att jag bär honom som en liten apunge, han håller i sig själv och jag stöttar bara med en hand under runpan på honom. (inget man gör på en långpromenad, men en liten stund funkar det) Jag tolkar det som att han inte gillar att sitta fast...
Jag kan bara bära dottern på höften vid matlagning när hon vill upp och ner. Bär då i sjal (höftkryss). Rygg gillar hon inget vidare för hon måste hela tiden se vad som händer, och mage vid matlagning har rätt mycket den nackdelen också samtidigt som det är opraktiskt för mig.

De få gånger jag burit på rygg (bär i Manduca då) har varit vid en kort promenad ner till affären och ner i källaren för att tvätta, men det kräver att jag rör på mig och/eller att hon har mycket att titta på. Ibland är det omöjligt att få upp henne där med. Jag gissar att vi behöver vänja oss lite vid det, och så tror jag nog att det fortsatt måste bli med "underhållning" och rörelse.
Och för att förtydliga mitt eget inlägg, så behöver det ju inte vara just Ergon det är fel på utan att det är för mycket spring i benen eller annat. Men dina problem med hur Ergon sitter kan jag inte hjälpa dig med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?