Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har sytt en prototyp, men avbärarbältet skär in. Kan det vara för att jag ej vadderat? Det är 10cm brett, kan man göra det bredare, eller blir det då konstigt för barnet att sitta i stället?

Hur gör man när man vadderar axelbanden? vadderar man hela eller bara en bit, typ 1 meter? :blahblah:
Jag skulle absolut vaddera midjebandet, det hjälper nog inte att göra det bredare än 10 cm, är det ovadderat kommer det ändå att korva ihop sig och skära in. Däremot tycker i allafall inte jag att axelbanden behöver vadderas. Gör du dem tillräckligt breda (finns fina sybeskrivningar på SB:s förstasida) så funkar de utmärkt.
petraokalle skrev:Jag skulle absolut vaddera midjebandet, det hjälper nog inte att göra det bredare än 10 cm, är det ovadderat kommer det ändå att korva ihop sig och skära in. Däremot tycker i allafall inte jag att axelbanden behöver vadderas. Gör du dem tillräckligt breda (finns fina sybeskrivningar på SB:s förstasida) så funkar de utmärkt.
Precis min tanke, att det korvar sig oavsett bredd om det ej är vadderat. Men tänkte ändå kolla här om man tänkt rätt :D Vad vadderar man med? Fungerar det med vad som, tex en frotté handduk eller fleece? Hur långt vadderar man, ända fram på magen eller mer sittdelen och så in på höften bara?

Tror också där att som du skriver så blir det bekvämast med breda, eller så blir det 2, en av varje sort - 1 med breda och 1 med vadderade axelband :mrgreen:
Kolla in denna länk http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=79816
Det är Knyttet & K som fixat beskrivningen som är alldeles utmärkt! Jag köpte en superbillig bit fleece och vek ett par gånger så att den skulle bli lite tjockare och sydde midjebältet vadderat ca 60 cm mitt på. Jag använde fleece i själva ryggdelen också. Jag sydde faktiskt helt enligt beskrivningen så det är bara att hänga med i den. Däremot är ryggmåtten för breda för småbarn tycker jag. Har du tänkt att bära din minsta så kanske du ska sy en som är 30 cm bred i ryggdelen istället för 40 cm. Min minsta satt inte bekvämt förrän han var ca 9 månader. Tills dess (för jag kände inte för att sy en till just då) tog jag ett band och knöt längst ner på ryggdelen för att den (tillfälligt) skulle bli smalare. (Knasigt beskrivet, hänger du med?)
Att sy två olika typer av axelband tror jag är onödigt för du syr ju ihop axelbanden med ryggdelen med flera rader med stygn för att det ska sitta säkert. Fast jag kanske missförstod hur du menade?
Ja, nu när jag läste igen så inser jag att nog menade att sy två olika MT :vågen:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?