Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
Jag tänkte ge bort en rinsjal till en förstagångsförälder. Hur lång behöver den vara? Personen som ska bära är ca 180 cm och drar typ XL i kläder gissar jag.

Tänkte också låna ut en trikåsjal, men de finns väl bara i en vaiant eller?

Jag har själv inte så mycket erfarenhet av att bära i ringis eller i trikå, utan har mest burti i sele. Tänkte dock att dessa två bärverktyg kunde vara bra att komma igång med. :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ringsjalen bör nog vara ca 2 meter, kanske ev något längre beroende på hur lång svans man vill ha.

Trikåsjalar finns i några olika längder, Minimundus finns tex i 4,6 och 5,6 (tror jag det är) och WBS:en har iaf funnits i olika längder. De flesta trikåsjalar är dock i längden kring 5 meter.
Av Smultronbarn
mari_tres skrev:Ringsjalen bör nog vara ca 2 meter, kanske ev något längre beroende på hur lång svans man vill ha.

Trikåsjalar finns i några olika längder, Minimundus finns tex i 4,6 och 5,6 (tror jag det är) och WBS:en har iaf funnits i olika längder. De flesta trikåsjalar är dock i längden kring 5 meter.
Aha! Tack för ditt svar! :D

Och 5 meter trikåsjal är lagom till nyfödd bäbis antar jag då, oavsett hur stor bäraren är?

Jag tänker att jag vill gärna ha en lite längre långsjal (de få gånger jag bär i den) trots att jag inte är så stor själv. Känns bättre att kunna dra den ett extra varv eller göra en extra knut. Antar att det är samma med trikåsjal.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Smultronbarn skrev:Och 5 meter trikåsjal är lagom till nyfödd bäbis antar jag då, oavsett hur stor bäraren är?

Jag tänker att jag vill gärna ha en lite längre långsjal (de få gånger jag bär i den) trots att jag inte är så stor själv. Känns bättre att kunna dra den ett extra varv eller göra en extra knut. Antar att det är samma med trikåsjal.
Trikåsjal i längden 5 m brukar vara en passande längd för de flesta sjalbärare.
Här hittar du en tabell över vilka knytningar man kan göra med olika sjallängder: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=31
Av Smultronbarn
Scharlott skrev:
Smultronbarn skrev:Och 5 meter trikåsjal är lagom till nyfödd bäbis antar jag då, oavsett hur stor bäraren är?

Trikåsjal i längden 5 m brukar vara en passande längd för de flesta sjalbärare.
Här hittar du en tabell över vilka knytningar man kan göra med olika sjallängder: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=31
Tack så mycket! Ska mäta den sjalen jag har och sen gå in och kolla på tabellen. :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?