Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ChocolateChip
Vet inte vilken av dessa jag ska köpa :hmm: Nån som har nåt positivt/negativt om dessa så man kan väga för/nackdelar?
Har haft en patapum men det var en väldigt kort period för flera år sen...Men det jag kan minnas var att jag gillade den.Men hur är den jämfört med en Sutemi?Tycker det verkar bra att man kan ha S på höften...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Bär du mest på mage eller på rygg?

Sutemi på rygg gillade jag aldrig, axelbanden är så breda. På mage däremot är den super eftersom man kan korsa axelbanden. Dock är det inte så skönt att korsa banden fram då man bär på ryggen, det är likssom nåt som är i vägen :wink:
Patapumen är kanon på ryggen och har selvärldens bästa ( i mitt tycke) huvudstöd.
Av ChocolateChip
mari_tres skrev:Bär du mest på mage eller på rygg?

Sutemi på rygg gillade jag aldrig, axelbanden är så breda. På mage däremot är den super eftersom man kan korsa axelbanden. Dock är det inte så skönt att korsa banden fram då man bär på ryggen, det är likssom nåt som är i vägen :wink:
Patapumen är kanon på ryggen och har selvärldens bästa ( i mitt tycke) huvudstöd.
Just nu bär jag inte i nåt alls...men känner att jag behöver ha nåt till min 1 åring!Kommer använda sele mest när vi ska vara ute för att slippa vagnen.
Så det kommer nog bli mest ryggbärande antar jag!
Av belinda
Jag håller med föregående, patapum är bättre på ryggen av de två. Dessutom är sutemi så låg i ryggen tycker jag, så till en ettåring skulle jag skaffa en patapum toddler! :D
Av ChocolateChip
belinda skrev:Jag håller med föregående, patapum är bättre på ryggen av de två. Dessutom är sutemi så låg i ryggen tycker jag, så till en ettåring skulle jag skaffa en patapum toddler! :D
Ok,vad är det för skillnad på Toddler o vanlig egentligen?
Användarens profilbild
Av KATARINA
ChocolateChip skrev:
belinda skrev:Jag håller med föregående, patapum är bättre på ryggen av de två. Dessutom är sutemi så låg i ryggen tycker jag, så till en ettåring skulle jag skaffa en patapum toddler! :D
Ok,vad är det för skillnad på Toddler o vanlig egentligen?
Skilnnaden är att Toddler är knappt en dm högre i sittdelen och att den har 2 remmar som går från axelbandet istället för en (som hos de flesta andra selar). Den ena remmern fäster långt ned vid höftbältet.
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Jag har en sutemi som jag trivs med, bär både 2-åring och 8-månaders i den. Jag har inte provat patapum så jag kan inte uttala mig om den.
Tycker just de korsade Breda axelbanden är skönt, man får bärtyngden mer jämnt fördelad över Hela bröstet, inte bara över axlarna. Jag har axelbanden ovanför brösten, har förstått att just korset kan vara problem med stora bröst. Jag har dock bara burit när jag ammat och haft större bröst än vanligt, D kupa kanske. Inga problem! Kan hålla med om att den kanske är lite låg i ryggen.
Tycker i alla fall om min mycket!
Av ChocolateChip
Anjapanja skrev:Jag har en sutemi som jag trivs med, bär både 2-åring och 8-månaders i den. Jag har inte provat patapum så jag kan inte uttala mig om den.
Tycker just de korsade Breda axelbanden är skönt, man får bärtyngden mer jämnt fördelad över Hela bröstet, inte bara över axlarna. Jag har axelbanden ovanför brösten, har förstått att just korset kan vara problem med stora bröst. Jag har dock bara burit när jag ammat och haft större bröst än vanligt, D kupa kanske. Inga problem! Kan hålla med om att den kanske är lite låg i ryggen.
Tycker i alla fall om min mycket!
Men hur upplever du när de små sover...om den är låg i ryggen?Det känns inte ostadigt?
Har ju tänkt bära min 1-åring på ryggen mest...om det då är lågt i ryggen och han somnar...
Användarens profilbild
Av Anjapanja
ChocolateChip skrev:Men hur upplever du när de små sover...om den är låg i ryggen?Det känns inte ostadigt?
Har ju tänkt bära min 1-åring på ryggen mest...om det då är lågt i ryggen och han somnar...
Hittills har jag vara burit dem utomhus i vinterkläder (vinteroverrall med varmt under, vi bor i Kiruna) så minstingen blir ju ganska uppstadgad av kläderna. Han har sovit gott någon timme i den. 2-åringen har också somnat och huvudet hängde åt sidan, men annars satt hon rätt bra.
Det följde med ett huvudstöd (tror jag iaf att det är?! köpte selen beggad så jag har ingen instruktionsbok) som man kan trä över axelbanden för att förlänga ryggen. Har inte provat det mer än en kort stund inne på den lilla.
Av ChocolateChip
Anjapanja skrev:
ChocolateChip skrev:Men hur upplever du när de små sover...om den är låg i ryggen?Det känns inte ostadigt?
Hittills har jag vara burit dem utomhus i vinterkläder (vinteroverrall med varmt under, vi bor i Kiruna) så minstingen blir ju ganska uppstadgad av kläderna. Han har sovit gott någon timme i den. 2-åringen har också somnat och huvudet hängde åt sidan, men annars satt hon rätt bra.
Det följde med ett huvudstöd (tror jag iaf att det är?! köpte selen beggad så jag har ingen instruktionsbok) som man kan trä över axelbanden för att förlänga ryggen. Har inte provat det mer än en kort stund inne på den lilla.
Ok...Då funkar den ialla fall bra att bära ute med vinterkläder...Blir det väldigt bylsigt fram me de korsade banden med alla ytterkläder på?
Användarens profilbild
Av Anjapanja
ChocolateChip skrev:
Anjapanja skrev:
Ok...Då funkar den ialla fall bra att bära ute med vinterkläder...Blir det väldigt bylsigt fram me de korsade banden med alla ytterkläder på?
nej, det tycker jag inte, fast jag har både dunjacka och tjocktröja under. Jag tycker det är mindre knöl med korsade band än med vanliga axelband som jag tycker knölar i armhålorna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?