Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiger
Hejsan alla experter!

Vi har fått barn, eller ja, ska få, då vi adopterar. Hxn kommer vara ca 18 månader när vi hämtar och var 77 cm och 10,5 kilo vid ett år (inte så liten med andra ord). Det är VARMT i landet vi adoptera från och vi kommer vara där någon vecka så vi behöver någon bäranordning under resan men så klart även något vi kan använda när vi kommer hem.
Under resan och första tiden hemma behöver vi kunna bära på magen för anknytningens skull. Jag är ca 167 cm, min man 182 cm och vi är ganska normalviktiga och otränade hehe.

Vi har sedan tidigare provat meitai med vårt äldre barn men tyckte det var svårt att få knytningen stabil och helt omöjligt att kunna knyta själv och då barnet var äldre och helt enkelt ville springa själv la vi ner helt.

Jag googlade lite och hittade Scootababy http://www.scootababy.com/whatis.php som såg jättebra ut men den verkar inte säljas i Sverige (hittade den i en norsk webshop). Kan Beco vara ett alternativ? Båda dessa ser ut att vara lite som meitaien men med spännen, stämmer det?

Tar gärna emot tips på andra modeller också. Det är svårt för vi måste ha med oss något på resan och kan ju inte prova innan eftersom barnet är på andra sidan jorden.... :roll:
Hej och GRATTIS till barnet!

Vi har adopterat två gånger, barnen var 13 resp 16 månader när vi fick dem. Jag bar i långsjal från början, men inget av våra barn kunde gå när vi fick dem. Maken bar i stället i ergo bärsele (ergonomisk bärsele, finns andra varianter, manduca, beco, patapum och vad de kan tänkas heta). En sele är enkelt att ta i och ur barnet och inte blir det så varmt heller.

Själv är jag förvisso mer långsjalstypen och har burit i långsjal även sen de kunnat gå,men det är ju en smaksak.

Får man fråga vart ert barn kommer ifrån? Våra flickor är från Etiopien och kom hem 2005 och 2008.
Vad roligt att ni också adopterat! Vårt barn finns i Taiwan och kan redan gå :tumup: Ska kika lite på selar men det känns jättesvårt att välja och det är ju inte direkt billiga så jag tar gärna emot fler tips.
Hej och grattis till ert barn! :vågen:

Även jag rekommenderar sele. Med tanke storleken på ert barn skulle jag välja en Angelpack, gillar att den har rätt hög rygg. Manducan är också bra och bör även den passa både dig och din man.
Och jo, de är dyra men man kan ta med i beräkningen att andrahandsvärdet är högt även det. :tumup:

Lycka till vad ni än väljer!
Grattis till ert barn! :D

Jag tycker också att sele verkar som ett bra alternativ för er. Min man och jag är ungefär lika långa som ni och vi har båda burit i och varit nöjda med både Ergo och Manduca. Angelpack har jag inte provat än men den sägs ju vara superbra den också och dessutom går den högt upp på ryggen på barnen, vilket är en fördel när de börjar vilja luta sig bakåt med överkroppen (blir onödigt tungt att bära då). En sele går knappt att sätta fel, det går snabbt att ta på och av och funkar för både mag- och ryggbärande.

Lycka till med barn och val av bärdon!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?