Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Björklöv
Jag ska sy lusseskjorta till K. De ska lussa utomhus så jag vill ha en ganska rymlig modell så hon kan ha ordentligt med kläder under.

Jag har lånat Meedom Meedom Barnkläder 0-3 år från biblioteket och jag tänkte att jag skulle utgå från form 3. Men det kanske blir för rymligt :hmm: Hur är det nu med storlekarna i Meedoms böcker?

Nått annat jag ska tänka på? Jag ska slakta ett underlakan som för tillfället bara är liggande. (Och tvättar det innan jag börjar sy)
Användarens profilbild
Av tweed
Man måste mäta, för storlekarna är gigantiska i vissa modeller. Jag skulle sy en raglantunika till H 1,5 och började titta på storlekar och fick gå ner tre-Fyra storlekar för att det skulle bli normalt :shock: Däremot när jag skulle göra tights efter form 0 satt "rätt" storlek som gjuten.
Björklöv skrev:Mäta ... det är inte riktigt min bästa gren :wink:
Men ett lucialinne är ju inte toknoga med passformen - så en grov mätning bara för att göra rimlighetsuppskattning klarar du nog. För det behövs faktiskt...
Kaffemoster skrev:
Men ett lucialinne är ju inte toknoga med passformen - så en grov mätning bara för att göra rimlighetsuppskattning klarar du nog. För det behövs faktiskt...
:tumup:
kvarnvik skrev:
Mät bara övervidden på någon tunika eller likn. så du får ett hum om hur brett det ska vara.
Jo, fast hon ska ju kunna ha lusselinnet över ytterkläder så jag har inget optimalt att mäta efter. Men det löser sig. Skulle ju kunna göra det absolut enklaste och bara vika dubbelt, klippa hål för huvudet, sy sida och ärmar. Men lite mer arbetat vill jag nog att det ska bli
Björklöv skrev:
kvarnvik skrev:
Mät bara övervidden på någon tunika eller likn. så du får ett hum om hur brett det ska vara.
Jo, fast hon ska ju kunna ha lusselinnet över ytterkläder så jag har inget optimalt att mäta efter. Men det löser sig. Skulle ju kunna göra det absolut enklaste och bara vika dubbelt, klippa hål för huvudet, sy sida och ärmar. Men lite mer arbetat vill jag nog att det ska bli
DU kan ju mäta vidden på overallen, borde inte det bli okej? Eller nån vinterjacka?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?