Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Jag testade att knyta en vrikkesikker efter en youtube beskrivning idag och vad stadig den var!
Jobbig att få till dock när man är van att dra tygen från axeln och ner, och nu tvärtom! Men det är väl bara o öva..
När lilleman blir större och sprattligare tror jag definitivt att den kommer att användas. Himla smidigt med att inte få knut på magen med.

Videon här om nån vill se den.

Så nu vet ni det :D
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Tack för den länken :-)

Intressant knytning måste ju testas ... en vanlig ryggsäck känns inte lika bekväm ...

sen måste jag ju säga att jag som "nybörjare" tyckte det kändes skönt att se att mamman i filmen inte helt självklart fick till allting på en gång :hide:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
he77na skrev:Tack för den länken :-)

Intressant knytning måste ju testas ... en vanlig ryggsäck känns inte lika bekväm ...

sen måste jag ju säga att jag som "nybörjare" tyckte det kändes skönt att se att mamman i filmen inte helt självklart fick till allting på en gång :hide:
Det krävs ju ärtt ofta lite justeringar under tiden man knyter! Jag tycker inte alls om ryggsäck, det är ju en himla snabb och bra knytning, men jag får ont i axlarna även när jag bär min 4månades.
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Ryggsäcken blir inte helt hundra för det känns som att dottern bara hänger i knävecken där sjalen knölat ihop sig... så vi brukar köra med omslutet kryss... men det är lite småmeckigt... så detta kommer nog uppskattas imorrn att testas :-)

tss min tjej är ju dryga 2 år och 11kg tung så är lite att kånka på...

OK så det är lite småmeckigt när man ska fixa och justera... skönt att höra då vet man ju att man inte gör helfel iaf
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
he77na skrev:Ryggsäcken blir inte helt hundra för det känns som att dottern bara hänger i knävecken där sjalen knölat ihop sig... så vi brukar köra med omslutet kryss... men det är lite småmeckigt... så detta kommer nog uppskattas imorrn att testas :-)

tss min tjej är ju dryga 2 år och 11kg tung så är lite att kånka på...

OK så det är lite småmeckigt när man ska fixa och justera... skönt att höra då vet man ju att man inte gör helfel iaf
Omslutet kryss är det jag använder nästan jämt, både till lillebror och de gånger jag bär storasyster 3år. Fördeles med vrikkesikker så känns den ännu stadigare, plus att man inte behöver knyta runt midjan, om man nu inte tycker det är skönt!
Användarens profilbild
Av Jason
Den såg superbra ut! Ska testa sen när lillasyster inte spyr så mycket...
Användarens profilbild
Av Cheyenne
Har försökt ett par gånger tidigare men inte fått till det men förut så gick det! :vågen:

Jättestadigt och bra kändes det. Algot knorrade lite under knytningen men sen när det var klart myste han :heart: :heart:

Lärdom av tidigare försök: Ha inga storebrorsor i närheten som väcker lillemans uppmärksamhet.
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Denna ska jag nog försöka mig på ngn dag :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?