Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alltså.. jag har en bärjacka som jag använde hela förra vintern och va jättenöjd med; men då hade jag ju L på magen.. Nu vill jag kunna ha honom på ryggen under bärjackan när vi går ut på hundpromenader å så.. men.. jag får inte riktigt till det så att hans huvud hamnar i hålet :? Och det är ju lite småbökigt om man skulle behöva be grannen om hjälp när man ska ut ;)

Så.. vad har ni för tips?? :D
Nu i eftermiddag lyckades jag få på mig jackan och kände mig jättenöjd.. tills jag inser att hur jag än drar i snörena så hänger jackan halvvägs ner på ryggen på Leo och det blir ett jättestort hål.. även om jag försöker dra igen :? Själva vitsen var ju att jag skulle kunna ha honom i jackan så jag skulle slippa klä på honom så mkt... Men så bar som han blev så var det bara benen som blev skyddade av jackan :hmm: Några tips om det?
Det är inte lätt att få på jackan när man har barn på ryggen, jag vet. Jag brukade hålla jackan i hålets överkant och svinga jackan runt och över på ryggen. Det krävdes en del övning innan man prickade rätt så att barnets huvud kom upp i hålet....

Lycka till!
Vad har du för jacka? det låter som en MaM, jag drar snörena rakt uppåt så kommer kanten vid Eriks nacke. Jag svingar på mig jackan som en superhjältecape 8) och ser till att hålet träffar hans huvud. Funkar fint.
Alven skrev:Vad har du för jacka? det låter som en MaM, jag drar snörena rakt uppåt så kommer kanten vid Eriks nacke. Jag svingar på mig jackan som en superhjältecape 8) och ser till att hålet träffar hans huvud. Funkar fint.
Ja det är en MaM.. Men.. Knäpper du alla knappar så att du minskar hållet också innan du svingar? Jag tycker verkligen det blev ett avgrundshål bak :hmm: okej.. lätt överdrift men ni fattar ;)
Tootz skrev:
Alven skrev:Vad har du för jacka? det låter som en MaM, jag drar snörena rakt uppåt så kommer kanten vid Eriks nacke. Jag svingar på mig jackan som en superhjältecape 8) och ser till att hålet träffar hans huvud. Funkar fint.
Ja det är en MaM.. Men.. Knäpper du alla knappar så att du minskar hållet också innan du svingar? Jag tycker verkligen det blev ett avgrundshål bak :hmm: okej.. lätt överdrift men ni fattar ;)
Jag håller med, jag är inte helt nöjd med jackan... :|
Tootz skrev:Nu i eftermiddag lyckades jag få på mig jackan och kände mig jättenöjd.. tills jag inser att hur jag än drar i snörena så hänger jackan halvvägs ner på ryggen på Leo och det blir ett jättestort hål.. även om jag försöker dra igen :? Själva vitsen var ju att jag skulle kunna ha honom i jackan så jag skulle slippa klä på honom så mkt... Men så bar som han blev så var det bara benen som blev skyddade av jackan :hmm: Några tips om det?
har du knäppt fast snörena i de små banden uppe vid axlarna? för då drar man liksom ganska rakt uppåt och då tycker jag det brukar funka.
diddeldi skrev:
Tootz skrev:Nu i eftermiddag lyckades jag få på mig jackan och kände mig jättenöjd.. tills jag inser att hur jag än drar i snörena så hänger jackan halvvägs ner på ryggen på Leo och det blir ett jättestort hål.. även om jag försöker dra igen :? Själva vitsen var ju att jag skulle kunna ha honom i jackan så jag skulle slippa klä på honom så mkt... Men så bar som han blev så var det bara benen som blev skyddade av jackan :hmm: Några tips om det?
har du knäppt fast snörena i de små banden uppe vid axlarna? för då drar man liksom ganska rakt uppåt och då tycker jag det brukar funka.
banden uppe vid axlarna :hmm: finns det såna... Får nog kolla närmare imorgon..
Får jag skjuta in en fråga.

Mössan, hur sjutton gör ni med det :shock:
Idag hade vi fullt sjå Z och jag. Jackan var inte så svår att få på, men den drog av honom mössan och sen få på honom den igen utan att den täckte över ögonen

Jag höll på att dö av skratt medans jag försökte :rofl:
JinxLinda skrev:Får jag skjuta in en fråga.

Idag hade vi fullt sjå Z och jag. Jackan var inte så svår att få på, men den drog av honom mössan och sen få på honom den igen utan att den täckte över ögonen

Man skaffar en mössa som det motiverade barnet kan ta på själv och kommer ihåg att inte ta på den innan man svingar jackan :wink: :Hahaa: Många gånger har jag dansat den dansen :mrgreen: sen kom J på att hon kan sätta på sig mössan själv :tumup:
Jag plingade på grannen en gång och bad om hjälp med mössan när jag hade knytit upp Joar på ryggen och inte orkade göra om det bara för att ta på mössan :lol: så det är mitt tips :tumup:

(Jackproblemet kan jag tyvärr inte hjälpa till med då jag inte haft en mam)
zero.sara skrev:
JinxLinda skrev:Får jag skjuta in en fråga.

Man skaffar en mössa som det motiverade barnet kan ta på själv och kommer ihåg att inte ta på den innan man svingar jackan :wink: :Hahaa: Många gånger har jag dansat den dansen :mrgreen: sen kom J på att hon kan sätta på sig mössan själv :tumup:
Hm... Och om man har ett barn som bara vill ta av sig mössan hela tiden... :? Jag måste ha mössa som i princip är inbrottsäker! :lol:
Men jag har insett att yoga är bra för nu når jag bättre när jag ska försöka nå barn på ryggen! :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?