Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

För typ 1-1,5 år sen fanns en tråd av någon som sytt en tvättlappshållare i vaxduk. Den var enkel och snygg och något jag kanske kan våga mig på nu när jag ska bli kompis med min symaskin. :roll: Är det någon som har mönstret kvar, tråden verkar vara borta?
Hm, jag tänker på den lådliknande vaxdukssaken för en hel packe papperstvättlappar, menar du den? Jag har också tänkt på den i så fall men minns inte något mönster. Den hade väl kardborrestängning på baksidan och ett hål på övre framkanten eller så för att få ut tvättlapparna? Jag skulle gärna se den igen som lite inspiration.
esarina skrev:Hm, jag tänker på den lådliknande vaxdukssaken för en hel packe papperstvättlappar, menar du den? Jag har också tänkt på den i så fall men minns inte något mönster. Den hade väl kardborrestängning på baksidan och ett hål på övre framkanten eller så för att få ut tvättlapparna? Jag skulle gärna se den igen som lite inspiration.
Just det, den menar jag! Jag har för mig att det fanns en ganska detaljerad beskrivning i tråden hur den var gjord, men kanske inte ett direkt mönster.
MuuM skrev:
esarina skrev:Hm, jag tänker på den lådliknande vaxdukssaken för en hel packe papperstvättlappar, menar du den? Jag har också tänkt på den i så fall men minns inte något mönster. Den hade väl kardborrestängning på baksidan och ett hål på övre framkanten eller så för att få ut tvättlapparna? Jag skulle gärna se den igen som lite inspiration.
Just det, den menar jag! Jag har för mig att det fanns en ganska detaljerad beskrivning i tråden hur den var gjord, men kanske inte ett direkt mönster.
Jag kommer också ihåg den. Har för mig att den var sydd enligt samma grundprincip som näsduksfodralen? :hmm:
zmurfan skrev:Väldigt utförlig beskrivning till näsduksfodral i lådform finns här: http://loppipop.blogg.se/2008/august/na ... orial.html

Sen är det väl bara att justera måtten så de passar ett sånt fodral med tvättlappar istället. Du får testa dig fram lite grann. :)
Tack! Jag ska bli vän med min symaskin och jag är en extrem mönsterslav som är paniskt rädd för att testa. :lol: Men jag får väl försöka. Jag har insett att det måste vara det bästa när man inte riktigt har möjlighet att gå på grundkurs. Jag kommer och gråter lite här i tråden om det inte funkar.

Har fått ett otroligt fint vaxdukstyg av min kusin: http://www.mingladesign.com/ - tyvärr har hon gjort sidan i flash av nån anledning, måste ta ett snack med henne... Men det är i alla fall tyget under Extra small och Apron och mönstret på den blåa i undre raden - vg5502. Jag har en halv duk. Hon är snäll! :loving:
zmurfan skrev:Väldigt utförlig beskrivning till näsduksfodral i lådform finns här: http://loppipop.blogg.se/2008/august/na ... orial.html

Sen är det väl bara att justera måtten så de passar ett sånt fodral med tvättlappar istället. Du får testa dig fram lite grann. :)
Ah! Nu har jag hunnit titta och nä, det var inte alls en sån! Den här var mer som en låda där man tog ur tvättlapparna från framsidan och la in dem från baksidan, typ. Jag får experimentera lite och se om jag kan få till det. När kakorna är bakade.
Jag vet att jag hittade en annan modell igår. Det var som en papplåda klädd i vaxduk bara.
Men den här var rätt fin den med.

Bild

Oj så liten bilden blev. Klicka på den så ser du den i större format.
Tack, snälla Zmurfan! :heart: Jag har provsytt en nu, jag klippte ett rektangulärt stycke och sydde ihop det i långsidan. Sen sydde jag tre sömmar till så det ser ut som om det är sytt på alla fyra kanter. Framtill satte jag en flärp över halva öppningen, så att man kan sticka in handen och ta en handduk/tvättlapp. Baktill klippte jag den del som är undersidan längre så att den kan vikas upp och möta en något längre bit från ovansidan. Där ska det bli kardborreband, när jag antingen hittat eller köpt såna. Sen kan jag ta en bild, för att förtydliga detta något virriga inlägg.

Det jag ursprungligen klippte var alltså inte helt rektangulärt utan hade två flärpar som var lite större på "ovan- och undersidorna". Om du förstår vad jag menar. :hmm:
MuuM skrev:Tack, snälla Zmurfan! :heart: Jag har provsytt en nu, jag klippte ett rektangulärt stycke och sydde ihop det i långsidan. Sen sydde jag tre sömmar till så det ser ut som om det är sytt på alla fyra kanter. Framtill satte jag en flärp över halva öppningen, så att man kan sticka in handen och ta en handduk/tvättlapp. Baktill klippte jag den del som är undersidan längre så att den kan vikas upp och möta en något längre bit från ovansidan. Där ska det bli kardborreband, när jag antingen hittat eller köpt såna. Sen kan jag ta en bild, för att förtydliga detta något virriga inlägg.

Det jag ursprungligen klippte var alltså inte helt rektangulärt utan hade två flärpar som var lite större på "ovan- och undersidorna". Om du förstår vad jag menar. :hmm:
Nix jag förstår inte. Du måste nog visa en bild. :wink:
zmurfan skrev:Puffar för jag vill verkligen se en bild på hur du sytt Muum!!
Jag är så dålig på att avsluta och ta bilder :hide: men jag ska anstränga mig. Speciellt nu när jag faktiskt hittat kardborreband.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?