Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag ska sticka ett arbete som mäter 40 cm. Vilket är egentligen bäst. Att sticka fram och tillbaka på 40 cm rundsticka eller försöka få plats med allt på 35 cm jumperstickor?
Rundsticka är alltid bäst, eftersom du slipper få ont i axlarna som majo säger. MEN jag undrar om inte 40 cm är aningens för kort om du ska sticka något som är exakt 40 cm. Då är det nog bättre att du tar en 60 eller 80 cm rundsticka och stickar med magic loop. Det är enkelt och gör att du kan sticka tummar på vantar på rundstickor. ;-)

En enkel sökning på google gav tre videofilmer, så jag lägger sökningen här. Fråga i stick-snack-tråden om du inte lyckas.
MuuM skrev:Rundsticka är alltid bäst, eftersom du slipper få ont i axlarna som majo säger. MEN jag undrar om inte 40 cm är aningens för kort om du ska sticka något som är exakt 40 cm. Då är det nog bättre att du tar en 60 eller 80 cm rundsticka och stickar med magic loop. Det är enkelt och gör att du kan sticka tummar på vantar på rundstickor. ;-)

En enkel sökning på google gav tre videofilmer, så jag lägger sökningen här. Fråga i stick-snack-tråden om du inte lyckas.
Magic loop verkar mest vara för små runda saker. Det här ska bli ett rakt stycke. Men jag tror att magic loop precis löste mitt strumpproblem (jag hatat att sticka med strumptickor.)
Suskiv skrev:
MuuM skrev:Rundsticka är alltid bäst, eftersom du slipper få ont i axlarna som majo säger. MEN jag undrar om inte 40 cm är aningens för kort om du ska sticka något som är exakt 40 cm. Då är det nog bättre att du tar en 60 eller 80 cm rundsticka och stickar med magic loop. Det är enkelt och gör att du kan sticka tummar på vantar på rundstickor. ;-)

Magic loop verkar mest vara för små runda saker. Det här ska bli ett rakt stycke. Men jag tror att magic loop precis löste mitt strumpproblem (jag hatat att sticka med strumptickor.)
Ah, rakt stycke! Det missade jag. Då ska du helt klart sticka på 40 cm rundstickor, inget snack. Och ja, Magic loop löser problemet med de förhatliga strumpstickorna! :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?