Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annalys
Har läst att en del slutar att bära på magen för det blir för tungt, och bär på ryggen istället då. Nu har jag bara provat tibetansk ryggsäck, men det känns mycket tyngre än omslutet-X fram som jag annars oftast bär med. Med ryggsäcken får jag mest vikt på axlarna, dessutom går jag mer framåtböjd för att få bra balans.

Knyter jag för slappt kanske? David är ganska viftig där bak, men jag tycker ändå inte det känns osäkert.

Är det skillnad på belastningen med ryggsäck och omslutet bak?

Är skillnaden mellan tibetansk och vanlig ryggsäck avslutningen, eller är det något mer?

Och kan ni lägga ner ett sovande barn från ryggen? Misstänker att mitt barn sover lite för lätt för det (även med hjälp att ta ner honom), men ni kanske har några tips?

Men idag har jag både lagat en kökslåda (klister och spik) och kvällsmat med David på ryggen :D
Användarens profilbild
Av mojsan
..jag tycker inte att jag får så mycket vikt på axlarna, inte jättemycket mer än på mage iaf. Har du tillräckligt tajt vid midjan? (Utan at bäbis fötter blir blå, såklart)
Användarens profilbild
Av Mia
Jag kan bara säga att det är en vanesak att bära fram eller bak..
Jag håller med dig om hur det känns att bära i Tibetan jämfört med omslutet fram (när det gäller min lille kile)! Tror det beror på vana snarare än att man knutit fel.
Jag bär min tunga 2åring bak utan problem men fram är det tungt.

Skillnaden i avlastning mellan ryggsäck och omslutet är nog rätt stor. Omslutet avlastar bättre tycker jag. Gillar inte att bära långa stunder med en ryggsäck som bara är knuten runt axlarna och inte i kors fram.

Ja skillnaden mellan tibetansk ryggsäck och vanlig ryggsäck är avslutningen. Det finns väl en fördel med ryggsäcken och det är att den tar ner lite mer vikt på höfterna eftersom man knyter om magen också. Det är därför oftast omslutet avlastar bättre för att det har korset fram Och knut runt midijan. Men sen är det ju en smaksak och en vanesak vad man gillar bäst!
Användarens profilbild
Av annalys
mojsan skrev:..jag tycker inte att jag får så mycket vikt på axlarna, inte jättemycket mer än på mage iaf. Har du tillräckligt tajt vid midjan? (Utan at bäbis fötter blir blå, såklart)
Hmmm, om jag jämför med din avatar ska jag nog bre ut tyget litemer över axlarna. Sedan har jag inte knutit i midjan, utan korsat över bröstet och surrat "i armhålorna" (är det det som gör det tibetanskt?). Ska testa att knyta i midjan.
Användarens profilbild
Av Helena
I början när jag bar på ryggen upplevde jag det som tungt, eftersom jag inte knöt tillräckligt hårt och eftersom Miles inte satt i rätt höjd. Man var ju så bra på x-omslut mage. Men nu skulle jag nog aldrig orka bära honom på magen långa stunder, nu känns ryggen mycket bättre.
Framförallt känner man sig ju mycket friare med barnet på ryggen, man kan ju göra saker på ett helt annat sätt.
Användarens profilbild
Av annalys
Mia skrev:Jag kan bara säga att det är en vanesak att bära fram eller bak..
Jag håller med dig om hur det känns att bära i Tibetan jämfört med omslutet fram (när det gäller min lille kile)! Tror det beror på vana snarare än att man knutit fel.
Jag bär min tunga 2åring bak utan problem men fram är det tungt.

Skillnaden i avlastning mellan ryggsäck och omslutet är nog rätt stor. Omslutet avlastar bättre tycker jag. Gillar inte att bära långa stunder med en ryggsäck som bara är knuten runt axlarna och inte i kors fram.

Ja skillnaden mellan tibetansk ryggsäck och vanlig ryggsäck är avslutningen. Det finns väl en fördel med ryggsäcken och det är att den tar ner lite mer vikt på höfterna eftersom man knyter om magen också. Det är därför oftast omslutet avlastar bättre för att det har korset fram Och knut runt midijan. Men sen är det ju en smaksak och en vanesak vad man gillar bäst!
Ja, det låter vettigt det du säger om ryggsäck/omslutet. Plus att det är en träningssak, jag har inte kommit åt att dra åt så bra riktigt än.

(Jag hann skicka mitt förra svar innan jag såg ditt inlägg)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?