Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jelt
Har tittat på bilder på Ergo, när barnet bärs på ryggen. Tycker att barnet sitter så långt ner på de flesta bilder :hmm:
Jag skulle vcilja att min dotter sitter, så hon kan se lite över axeln :roll: Är det fel att införskaffa en Ergo då? Andra alternativet är en Axel&Ida Kid carrier, men då sitter inte barnet ergonomiskt :siishah:
Vad svårt det är...
Vill ha tips och råd, snälla snarast! Gärna bilder :oops:
Användarens profilbild
Av sagis
Jag har en ergo och visst sitter barnet ganska långt ner. Men nu tycker jag om när hon sitter lite längre ner, tycker det avlastar bäst då. Hon är nöjd, hon ser åt sidorna och hon kan vifta med armarna!

Har du provat att knyta ryggsäck? Då kommer barnet högre upp.
Användarens profilbild
Av busflickan
Jag har inte en Ergo utan en Manduca, men jag tycker inte att dottern sitter speciellt långt ner. Eller, man kan ju avgöra lite vart hon ska sitta med höftbältet, som man kan sätta högre eller lägre. När jag inskaffade den var hon 4½ månad och då var det svårt att få henne att sitta så hon såg över axeln, men sen hon var kanske 10 månader så har hon absolut gjort det.
Användarens profilbild
Av jelt
Får inte till ryggknytandet med sjal, så jag har bestämt mig för en snabbare och enklare variant :roll:
Användarens profilbild
Av Fulfot
Fördelen med Ergo är att den avlastar om du använder avbärarbältet rätt (Vid höfterna) men är barnet mindre så kommer det ju längre ned. Jag bar min dotter mycket i ergon tills hon var ca 2,5 år. Hon har altid trivts väldigt bra i ergon. Tror att små barn upplever det som tryggt att sitta nära och i skydd bakom ryggen. Det går att titta åt sidan, vill man inte titta så kan man luta sig mot ryggen istället.

Det finns ingen som har en ergo som bor nära dig så du kan prova?
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Jag har haft en ergo som jag o dottern gillade skarpt! hon såg ev. precis över axeln på mig när hon började bli större, men på maken tex finns det inte en chans! så det beror nog på hur lång rygg man har med, då bältet som sagt ska sitta över höfterna. Men jag tror inte att det är nåt som barnet stör sig på, att det inte ser framåt alltså..
Av linamh
MammaTillFelicia skrev:Jag har haft en ergo som jag o dottern gillade skarpt! hon såg ev. precis över axeln på mig när hon började bli större, men på maken tex finns det inte en chans! så det beror nog på hur lång rygg man har med, då bältet som sagt ska sitta över höfterna. Men jag tror inte att det är nåt som barnet stör sig på, att det inte ser framåt alltså..
Här får mamma absolut inte t ex diska för det kan man ju inte se om man sitter på ryggen. Hoppas dock att det går över.
Användarens profilbild
Av jelt
Har bestämt mig för en helt annan sele...En Angelpack, så snart kassan tillåter :vågen:
Användarens profilbild
Av Droppen
jelt skrev:Har bestämt mig för en helt annan sele...En Angelpack, så snart kassan tillåter :vågen:
:tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?