Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rödsammet
Hur gör man för att få till sjalen tight på ryggen? Jag börjar lära mig ryggomslut nu (omslutet kryss är det väl också tror jag), men när jag står framåtlutad med lillen på ryggen så lyfter han upp överkroppen så jag får inte till sjaländarna tight nog. Han stretar uppåt så att säga...
Lillgrodan är snart 5 mån.
:help:
Av IEDN
Jag har svårt att förklara riktigt hur jag gör, men ska försöka. När jag knutit klart så tar jag sjaländarna och hoppar och drar i sjalen, först den översta kanten, sedan mitten, sedan den nedersta kanten och tillsist lägger jag sjalen över armbågarna och använder dem som stöd och drar i hela sjalen. Upprepar allt tills sjalen sitter där den ska. Vet inte om du blev mycket klokare?
IED skrev:Jag har svårt att förklara riktigt hur jag gör, men ska försöka. När jag knutit klart så tar jag sjaländarna och hoppar och drar i sjalen, först den översta kanten, sedan mitten, sedan den nedersta kanten och tillsist lägger jag sjalen över armbågarna och använder dem som stöd och drar i hela sjalen. Upprepar allt tills sjalen sitter där den ska. Vet inte om du blev mycket klokare?
Förstår allt utom det med armbågarna... :hmm: tack i alla fall!
disavi skrev:så där gjorde min L också runt den tiden.. jag löste det med att inte knyta så högt med bältet.. utan sen kommer ju kryssen som man kan lägga högre..
Vet inte om jag förstår dig riktigt, men det är just med kryssen jag inte får det tight... :shock:
anxy skrev:Apelsin gav mig jättebra instruktioner :heart: ....förbättrade min knytning radikalt....men vågar inte mig på beskrivningen själv :oops:
Apelsin! :floet2:
Användarens profilbild
Av camolo
Har tränat ryggknyt hela morgonen (tack vare sjalträff igår då jag lärde mig det :tumup: - tack rödsammet bl.a), men jag stöter ofta på samma problem. Så jag puffar lite och hoppas på tips jag med.
Användarens profilbild
Av Droppen
Minns du att jag sa att det är superviktigt på slutet att dra ordentligt i alla kanterna? Alltså, småhoppa/gunga lite samtidigt som du drar i kant för kant, då tajtas det till bra tycker jag. :)
Ja tack vare träffen med dig droppen så får jag till det riktigt hyggligt numera. :tumup: blir liksom tajtare varje gång jag övar, så det är nog övningen som är koden.
Av linamh
Droppen skrev:Minns du att jag sa att det är superviktigt på slutet att dra ordentligt i alla kanterna? Alltså, småhoppa/gunga lite samtidigt som du drar i kant för kant, då tajtas det till bra tycker jag. :)
Men alltså, är det precis innan man knyter knuten som man gör detta? Typ hoppar lite med båda ändarna i händerna? Eller jag måste nog ta föräldraledigt för att gå på sjalträff. :roll:
Användarens profilbild
Av Jason
linamh skrev:
Droppen skrev:Minns du att jag sa att det är superviktigt på slutet att dra ordentligt i alla kanterna? Alltså, småhoppa/gunga lite samtidigt som du drar i kant för kant, då tajtas det till bra tycker jag. :)
Men alltså, är det precis innan man knyter knuten som man gör detta? Typ hoppar lite med båda ändarna i händerna? Eller jag måste nog ta föräldraledigt för att gå på sjalträff. :roll:
Ja, före du knyter knuten så hoppar du lite samtidigt som du drar i sjaländarna.
jag fick ett bra tips att inte luta sig riktigt så mycket framåt eftersom barnet då gärna kompenserar med att resa sig upp. om man kan stå lite mer upprätt och knyta kan barnet känna sig upprätt också men utan att komma så långt ut från ryggen. det har hjälpt mig i alla fall. lycka till!
Användarens profilbild
Av Elflin
AnnaBanana skrev:jag fick ett bra tips att inte luta sig riktigt så mycket framåt eftersom barnet då gärna kompenserar med att resa sig upp. om man kan stå lite mer upprätt och knyta kan barnet känna sig upprätt också men utan att komma så långt ut från ryggen. det har hjälpt mig i alla fall. lycka till!
Det har hjälpt mig också, för min lilla loppa vill gärna resa sig på ryggen och om jag står nästan rakt upp och knyter så har hon lite självbevarelsedrift och låter bli :roll:
Av linamh
Elflin skrev:
AnnaBanana skrev:jag fick ett bra tips att inte luta sig riktigt så mycket framåt eftersom barnet då gärna kompenserar med att resa sig upp. om man kan stå lite mer upprätt och knyta kan barnet känna sig upprätt också men utan att komma så långt ut från ryggen. det har hjälpt mig i alla fall. lycka till!
Det har hjälpt mig också, för min lilla loppa vill gärna resa sig på ryggen och om jag står nästan rakt upp och knyter så har hon lite självbevarelsedrift och låter bli :roll:
För barn som inte har självbevarelsedrift då? :evil:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?