Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag måste skaffa en egen overlockmaskin. Har en lånad hemma, brother 929D, och den krånglar så lätt - är så svår att få till bra sömmar på. Förra tyget gick perfekt att sy, nu är jag uppe i sjuttielfte provlappen utan gott resultat och orkar inte prova mer. Får bli vanliga symaskinen fast jag egentligen ville använda overlocken. :evil:

Hur är de elektroniska maskinerna? Har läst att Huskylock 910 t.ex. är elektronisk. Det låter ju underbart med en maskin som kan hjälpa till, eller är det inte så det fungerar? Någon som vet om den har friarm också? Skulle vara praktiskt. Har läst att många här använder janome 644 och 744. Är de manuella eller elektroniska? Fungerar de smidigt? Lätta att ställa om mellan olika tyger?

Tar gärna emot tips! Maskinen för inte kosta alltför mycket.
Av Marine78
Har ingen större koll på de maskiner du har radat upp *ler* men jag har en PFAFF Hobbylock 4842 4-trådig overlock som jag är supernöjd med. Den är lättanvänd och jag har inte haft några som helst problem med den sedan den inhandlades. Den är enkel att trä och är det något som strular så kan man ge sig den på att det är slarv vid trädningen eller ngn nål som inte är som den skall vara. Rekommenderas varmt!
Användarens profilbild
Av Summer
Min mamma har värsting huskyn med 5 trådar och jag har janome 744D. Båda har friarm och det är något jag gillar. Tycker mammas elektroniska är smidig bara att bläddra fram rätt tyg i menyn och sedan köra på. Har inte haft problem med någon av dom. Båda äter dor tak-tråd utan problem också!
Fast om man ska lägga mycket så finns det väl en fin pfaff med supermånga trådar som inte är så dyr om man köper den från uk... Den kan många fina sömmar...
Användarens profilbild
Av noranora
Jag syr just nu på en (lånad) Husqvarna 910, men den ska snart tillbaka så jag är ute efter en ny. En kompis som är textillärare och som också är ute efter en ringde runt till olika symaskinsförsäljare och samtliga rekommenderade pfaff eftersom den var både bättre och billigare.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Det finns ju OL med någon slags elektronisk hjälp vid val av trådspänning m.m. Är det en fördel eller är det onödigt om maskinen inte är så känslig?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?