- tis sep 01, 2009 18:41
Jag måste skaffa en egen overlockmaskin. Har en lånad hemma, brother 929D, och den krånglar så lätt - är så svår att få till bra sömmar på. Förra tyget gick perfekt att sy, nu är jag uppe i sjuttielfte provlappen utan gott resultat och orkar inte prova mer. Får bli vanliga symaskinen fast jag egentligen ville använda overlocken.
Hur är de elektroniska maskinerna? Har läst att Huskylock 910 t.ex. är elektronisk. Det låter ju underbart med en maskin som kan hjälpa till, eller är det inte så det fungerar? Någon som vet om den har friarm också? Skulle vara praktiskt. Har läst att många här använder janome 644 och 744. Är de manuella eller elektroniska? Fungerar de smidigt? Lätta att ställa om mellan olika tyger?
Tar gärna emot tips! Maskinen för inte kosta alltför mycket.

Hur är de elektroniska maskinerna? Har läst att Huskylock 910 t.ex. är elektronisk. Det låter ju underbart med en maskin som kan hjälpa till, eller är det inte så det fungerar? Någon som vet om den har friarm också? Skulle vara praktiskt. Har läst att många här använder janome 644 och 744. Är de manuella eller elektroniska? Fungerar de smidigt? Lätta att ställa om mellan olika tyger?
Tar gärna emot tips! Maskinen för inte kosta alltför mycket.