Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annikar
När jag syr raksöm på min maskin blir undertråden alldeles bubblig. Jag har testat med ALLA olika trådspänningar, men det blir alltid likadant. Ibland blir sömmen rak och fin med sedan börjar maskinen låta som ett tröskverk och tråden bubblar sig.
Vad är felet?
Borde jag lämna in den på service? Den är nog typ 15 år gammal och har aldrig varit på service :hmm: :hide:

Tacksam för experthjälp!
Användarens profilbild
Av Ester
har inte en aning, tänkte föreslå trådspänningen först men det hade du jku redan kollat.

Jag tror nog att den behöver oljas och få lite "pampering" - jag köpte en ny symaskin som efter något år började hosta lite väl mycket - då skällde farbrorn i affären lite på mig och sa att man måste olja och ANVÄNDA den med jämna mellanrum, den fick inte stå och vara lat för länge.....sen dess har jag knappt vågat ta fram den, och nu lär den ju inte funka.... :roll:
Ooops! Olja och användning :oops:
Vi måste flytta till större lägenhet eller hus så att min symaskin får en egen plats och slipper stå längst in i garderoben...
Av ele
vet inte om det kan hjälpa, men det finns trådspänning för undertråden också, den kan behövas spännas, behövs på min maskin ibland. Tar en liten skruvmejsel och skruvar på undertrådsspolen.
ele skrev:vet inte om det kan hjälpa, men det finns trådspänning för undertråden också, den kan behövas spännas, behövs på min maskin ibland. Tar en liten skruvmejsel och skruvar på undertrådsspolen.
Tack men det har jag testat :D Ska släpa iväg åbäket till en symaskinsdoktor tror jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?