Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av BonusMamman
Hej alla Sjalanvändare! :D

Jag är ny här, och ny på sjalar, men söker info!

Kan man bära lite större barn med sjal på nåt bra sätt? Min fråga gäller en 3-åring. Varken han eller jag är vana vid att använda sjal, men då jag nyligen fått honom i min vård vill jag ta alla möjligheter till anknytning och närhet!

Tips?

Tack på förhand! :)
/BonusMamman
Användarens profilbild
Av anilov
Visst går det att bära ett större barn! Ettan bar jag regelbundet tills jag blev gravid igen och inte längre orkade, ca 3,5 år, och fortfarande händer det ibland att jag får bära (5,5 år nu). Nu väljer jag helst ryggbärande för att jag orkar det bättre, men omslutet kryss fram är ju mysigt för att man kan prata med varandra samtidigt. Instruktioner finns väl på förstasidan, eller?
Användarens profilbild
Av anilov
Just Amazonas har jag aldrig testat, annars kan ju en sele vara något om barnet inte riktigt har tålamod i början innan man vant sig vid att knyta en långsjal. Vi blandar långsjal, mei tai och Beco, maken gillade trikåsjal men har inte brytt sig om vävda långsjalar alls utan trivs bäst med sin Beco (och muttrar när jag lånar den och byter inställningar)
Användarens profilbild
Av sanna73
Att bära större barn funkar utmärkt. Jag bär min som på snart tre regelbundet. Hur mysigt som helst.
Har en kompis som blev fostermor åt en kille som visserligen bara var ett år, men hon bar mycket under första två-tre åren just för anknytningen.

Jag skulle nog testa en sele, manduca, beco, ergo, patapum edy. Kanske finns det något ställe i närheten där du kan få testa lite olika selar.
Barn som inte är vana att bäras i sjal kan ibland uppleva sjalen som mer instängd än en sele och därför tycka att selen är lättare att vänja sig vid.

Vill du gå på sjal tycker jag du skall välja en av de stabilare sjalarna, Hoppediz, Storchenwiege eller en didymos tex. Undvik de tunnare.

Lycka till :heart:
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag bär min son, 6år, då och då i en amazonas carrysling... Han föredrar sele men jag gillar sjalen bättre för det blir bättre avlastning så.
Av BonusMamman
Tack alla vänliga sjalanvändare, för tips och råd!

Jag har i min ägo en Amazonas (som jag dock aldrig fått tillfälle att använda! :o )
så jag provar med den!

Tack igen!

Fler tips välkomnas fortfarande.. ;)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?