Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mrs Data
Jag har försökt att söka men får inte upp så mycket om tygkassar. jag vill sy sådana som ska användas till att handla med. Måste men ha särskilt slittåligt tyg eller kan jag handla något enkelt från tex IKEA? Måste man fodra då eller gör man det bara för att det ska bli extra snyggt?

Vilken modell är bäst. Storlek?

Jag funderar på denna: http://heimlagasyblogg.blogspot.com/200 ... sse-i.html
Framförallt tycker jag det är bekvämt att beskrivningen har mått i cm.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Mått vet jag inte riktigt, antar att det är en smaksak som så mycket annat?

När det ska bli handlingskassar skulle jag personligen hellre välja ett kraftigare tyg och då kunna sy i enkelt tyg istället för ett tunnare och behöva fodra (men då är jag också så pass bekväm att jag köpt färdiga tygkassar på matbutiken... :roll: :wink: )
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Tack för svar. Jag frågade efter mått för att jag tänker att storleken är relaterad till tyget. Jag kan ju inte sy en jättestor av tunt tyg för att överdriva lite. Vill helst slippa att fordra jag med.
Användarens profilbild
Av 4ungar
mina gjorde jag av coops plast påse som mall, utan foder bara kraftigare tyg
Bild
Av Hell Cat
4ungar skrev:mina gjorde jag av coops plast påse som mall, utan foder bara kraftigare tyg
Bild
Åh vad fina! :love: Jag har ett påslakan som jag funderar på att "slakta", skulle kunna tänka mig göra påsar av det...
Användarens profilbild
Av Mrs Data
4ungar skrev:mina gjorde jag av coops plast påse som mall, utan foder bara kraftigare tyg
Jättefina, jag gillar både formen och tygerna. Jag har ju snöat in lite på ett det ska vara "platt" i bottnen men det är kanske onödigt. Hur funkar de att bära tex massa mjölk i?
Användarens profilbild
Av 4ungar
Mrs Data skrev:
Jättefina, jag gillar både formen och tygerna. Jag har ju snöat in lite på ett det ska vara "platt" i bottnen men det är kanske onödigt. Hur funkar de att bära tex massa mjölk i?
det har funkat bra jag har sytt först ihop botten med overlock o sedan en extra rak som stöd ovan på så att inte det blev en kant, förstår du min förklaring :roll:
Användarens profilbild
Av Mrs Data
4ungar skrev:det har funkat bra jag har sytt först ihop botten med overlock o sedan en extra rak som stöd ovan på så att inte det blev en kant, förstår du min förklaring :roll:
Ha ha, nej men det beror nog mest på att jag inte ens vet vad overlock är. Borde det inte bli mest hållbart om man undviker att ha en söm i bottnen alls?
Användarens profilbild
Av 4ungar
Mrs Data skrev:
4ungar skrev:det har funkat bra jag har sytt först ihop botten med overlock o sedan en extra rak som stöd ovan på så att inte det blev en kant, förstår du min förklaring :roll:
Ha ha, nej men det beror nog mest på att jag inte ens vet vad overlock är. Borde det inte bli mest hållbart om man undviker att ha en söm i bottnen alls?
okej :lol: det blir nog bra utan söm alls i botten :wink:
Användarens profilbild
Av ms_chili
Ika har ju ett mönster med platt botten!
ror tom att det var någon som scannade in den och la ut den här på forumet... :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?