Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har inte träffat henne ännu, men dottern är precis hemkommen från barnakuten med gipsat ben. Hon hoppade studsmatta i går och fick en spricka i benet. Stackar liten, där försvann de mysiga baden i sommar. Hon som var så stolt. Hade precis tagit baddaren och nu lärt sig hoppa från kanten och doppa huvudet.

Just nu känns det verkligen skönt att kunna ta med sig en sjal och en sele från butiken hem och slippa tänka på hur vi ska kunna transportera henne.
Nämen stackars liten! Hon som såg så stolt ut på Källbybadet. Vad tråkigt med ett gipsat ben. Det andra barnet på en vecka som jag hört blivit gipsat efter att ha hoppat studsmatta. Kusinen klarade sig med en bruten arm men där försvann badningen för dem.

Krama om lilla skruttan och tänk på vad för saker ni kan hitta på istället för bad nu i sommar. :heart:
Dottern är drygt 5. Hon kommer att sitta som en smäck på ryggen och vi kommer att kunna ta oss fram och runt. Det är mest badet som blir inställt.
Jag ska höra med maken vilka restriktioner hon fått.
Benet är tydligen gipsat lätt böjt. Ska se om ERGO funkar eller om det får bli sjal för att bli bäst.

Kryckor klarade hon inte ut så det fick bli utan.

Får skynda mig hem och titta till min lilla tjej.
Helma skrev:Men vad är det för gips? Är det plastgips går det väl bra att bada om hon har en plastpåse som skydd, det finns att köpa speciella "duschpåsar" för gips på apoteket.
Kan man bada i pool med dem? och vad händer om det läcker.. vad gör man om det blir blött på insidan? kan inte vara bra
Nä det är väl inte så bra om det läcker in, silvertejp? :lol: Nä skämt och sido om man kan duscha med gips så måste det gå att bada med det, med skydd, antar jag. Det var bara något jag antog.

Hur länge ska hon vara gipsad, fyra veckor? Hoppas att hon kanske hinner med lite av badsäsongen i alla fall, om det nu inte går med något slags plastskydd.
:( Stackars henne.

N fick duscha med sina glasfibergips. Man var tvungen att försöka hålla det torrt, men enligt läkarna var det inte hela världen om det blev lite blött bara det fick lufta sen.
Luktade väl inte jättegott när man öppnade gipset.

Ring och fråga ortopederna om det går att köra dubbla påsar som ni tejpar eller något?
Jag kom hem och hittade en liten promadonna i soffan. Lila helgips från tårna till ljumsken!
Benet ligger uppallat på 3 kuddar och pappan används som uppassare. Så bra pli har inte jag på honom! :) Enligt dottern hade doktorn sagt att det var bra med mycket film och mycket glass :heart:
Helen skrev:Jag kom hem och hittade en liten promadonna i soffan. Lila helgips från tårna till ljumsken!
Benet ligger uppallat på 3 kuddar och pappan används som uppassare. Så bra pli har inte jag på honom! :) Enligt dottern hade doktorn sagt att det var bra med mycket film och mycket glass :heart:
:fnissa: Lila gips verkar poppis. När Elsa opererats fick hon rosa och lila gips. Barn blev ju rent av avundsjuka på henne :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?