Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Det är omöjligt att säga. Man måste prova. Jag provade varenda bärstol som fanns i stan, men ingen passade på mig. Jag hade för kort rygg för alla utom en, men den fick jag ont i axlarna av på en gång. Det var inte ens bekvämt att bära ett varv runt butiken :?
Den första jag provade var av märket Axel och Ida. Den är väldigt liten och kändes bra om man inte ska bära med sig massa packning.
MacPac verkar bra tycker jag. Jag fick dock aldrig tillfälle att prova den. Jag skrev en tråd om bärstolar när jag var på jakt efter en, den kanske finns kvar om du söker. Annars finns en del bärstolsinfo på utsidan.se

Min man bär i en gammal Haglöfs och tycker den funkar bra. Fast den saknar avbärarbälte så några jättelånga turer blir det inte med den.
Användarens profilbild
Av Maerion
Den här är den bästa bärstolen jag provat. Vet inte om jag är till mycket hjälp alltså. ;)

Bild
Användarens profilbild
Av Maerion
Din mamma skrev:
Loppan ser... bajsnödig ut :fnissa:
Jag vill minnas att hon var micket micket skeptisk. :fnissa:
Användarens profilbild
Av Diesel
Jag har provat några stycken, och ingen av dom var något som jag skulle lägga några pengar på att köpa - en fin sele är betydligt bättre investering av pengarna!

Kan det vara så att svärmor inte känner till annat än bärstol när det gäller ryggbärande i sele? :roll: För många är ju sele synonymt med magbärande, och de blir så förvånade när de ser att man också kan bära på ryggen. :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
de flesta bärstolar är anpassade för män, oftast är de inte så bekväma för kvinnor. jag tycker du ska försöka styra in henne på en bra sele istället. finns det nån speciell anledning till att hon vill köpa just en bärstol?
Användarens profilbild
Av Din mamma
Hon vill köpa en bärstol för att hon inte tycker att vår angelpack verkar så bra :roll: :lol:

Hon hade själv bärstol när min man var liten, så nu vill hon köpa en åt oss. Jag tror nog att det blir T som bär i den, så att de är anpassade för män är ju egentligen lika bra. T verkar inte riktigt bekväm med att bära i sele, jag tror att han tycker att S kommer lite för nära :hmm:

Jag tror nog att det blir bra att det finns ett bärdon som bara är min mans, då kan han ju ha den inställd på sin kropp så att han inte behöver hjälp att spänna om remmarna som det är nu.
Användarens profilbild
Av Din mamma
Sedan tycker jag att det är jättebra att hon så tydligt stödjer vårt val att bära Sigvard! Det skulle kännas supertaskigt att säga "tack men nej tack, vi vill inte ha någon bärstol, köp en ergonomisk sele till oss istället trots att vi redan har en".
Av Smultronflickan
:roll: För oss har bärstolen (haglöfs modell äldre) och ergonomiska selarna olika användningsområden. Bärstolen använder vi utomhus på vandring i naturen, då man själv blir svettig och har nytta av att inte "svetta ner" barnet! Bärstolen med dess stålram är inte så skön att bära i, men ändock ergonomisk! Därför blir det en mjuk sele med hudkontakt hemma, på kortpromenad och i stan. Så ni kanske också har nytta av båda!? Så min rekommendation blir haglöfs!!
Användarens profilbild
Av Din mamma
Smultronflickan skrev::roll: För oss har bärstolen (haglöfs modell äldre) och ergonomiska selarna olika användningsområden. Bärstolen använder vi utomhus på vandring i naturen, då man själv blir svettig och har nytta av att inte "svetta ner" barnet! Bärstolen med dess stålram är inte så skön att bära i, men ändock ergonomisk! Därför blir det en mjuk sele med hudkontakt hemma, på kortpromenad och i stan. Så ni kanske också har nytta av båda!? Så min rekommendation blir haglöfs!!
En röst för Haglöfs! :notes: Tror du att den passar på en inte så lång, mager karl?
Av Smultronflickan
Vi är båda korta, 160 resp. 175. Remmarna gör att den passar på oss båda. Det brukar finnas ett bra utbud på blocket, men just nu är det kanske högsäsong för alla som planerar att vandra på semestern. Om ni är osäkra på hur mycket ni kommer att använda den är ju begagnat perfekt! Själv hoppas jag kunna köpa en helt ny angelpack i sommar!! :tumup:
Av Smultronflickan
Är du van vid en angelpack kommer du nog att tycka att bästolen känns lite (jag menar mycket) svajig eftersom tyngden kommer högre upp i den. Efter några steg brukar det kännas ok, men inget går upp emot att bära nära... :wink: Ska ni vandra med bärstolen?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?