Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
jag behöver er hjälp!
hittade en teckning som jag gjorde för ett tag sedan och insåg att den skulle bli skitsnygg på en t-shirt åt mej, den är väldigt simpel i ritandet utan skuggning å så, påminner lite om en teckning ur en målarbok om ni förstår vad jag menar. men hur för jag enklast och billigast över denna på min tröja?
Av Ponyo
Eller scanna in den (alternativt fotografera av den) och skriva ut den på trasferpapper. Men jag kan tycka att det blir lite blekt tryck av det.
Av lilla trasdockan
rita av lät jobbigt å svårt. men å skriva ut den lät ju smart, om trycket blir blekt borde man väl kunna måla i, men då har man ju stödlinjer iaf. ska man ha nån speciell färg i skrivaren?
Av Ponyo
Alecsandra skrev:rita av lät jobbigt å svårt. men å skriva ut den lät ju smart, om trycket blir blekt borde man väl kunna måla i, men då har man ju stödlinjer iaf. ska man ha nån speciell färg i skrivaren?
Det som är lättast att få tag på papper till är bläckstråleskrivare. Finns att köpa på Claes Olsson.
Det finns till laserskrivare också, men det fick jag specialbeställa hos Xerox, men de var inte så bra.
Användarens profilbild
Av Zai
Snyggast blir om du screanar men då är det ramar, emulgering och möjlighet att belysa som krävs, samt själva tryckprocessen då. Kan du kontakta nån kollektivverkstad kanske? Alternativt ta en kurs? Det är roligt vill jag lova :tumup:
Av lilla trasdockan
oj det lät dyrt. ska se om de finns nån kurs å gå. pysslade med lärrare screan som liten där man använde plastfilm och skar ut motivet
Av Enid
Alecsandra skrev:oj det lät dyrt. ska se om de finns nån kurs å gå. pysslade med lärrare screan som liten där man använde plastfilm och skar ut motivet
Det går att göra utan ramen också. Skär ut i plastfilm och klistra direkt på tröjan och sen duttar du på textilfärg med en tvättsvamp, då går det bra med vilken textilfärg som helst alltså även de som inte går att använda till screentryck tex Panduros.
Användarens profilbild
Av Kotten
Liten vus skrev:
Alecsandra skrev:oj det lät dyrt. ska se om de finns nån kurs å gå. pysslade med lärrare screan som liten där man använde plastfilm och skar ut motivet
Det går att göra utan ramen också. Skär ut i plastfilm och klistra direkt på tröjan och sen duttar du på textilfärg med en tvättsvamp, då går det bra med vilken textilfärg som helst alltså även de som inte går att använda till screentryck tex Panduros.
Så gör jag också. Ett tips är att spraya hårspray på oh-pappret och sen snabbt trycka fast den på tröjan. Mitt klibbiga spray gör att plasten (oh-pappret) ligger kvar lite bättre när jag ska dutta.
Av lilla trasdockan
jaha så man kan ha vanligt oh papper, perfa, det ska vi ha i massor nånstans, då ska jag bara öpa färg, vass kniv och duttare :D
Av lilla trasdockan
tänkte på en grej, är ju rätt tunna linjer på vissa ställen, kan man kanske kalkera över teckningen å sen rita med textilpenna, fast det kanske inte funkar, färgen bleks väl.

undra om jag ska skippa detta iaf å skicka iväg för tryck, iof svindyrt men då blir det ju bra
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?