[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 122176
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Bära barn-sjalarna - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Min dator/webläsare klarar inte av att tyda Bära Barns hemsida. Står det inget där? Skicka ett mail till dem och fråga. :)
Av Celerona
klippt från deras hemsida..

Kvalitet och tvättråd
Sjalen är vävd i 100% bomull. Bomullen vi använder är ÖKO-TEX 100-märkt, det betyder att den inte innehåller några skadliga ämnen. Den uppfyller de mänskliga och ekologiska kraven som ställs för produkter som har direktkontakt med hud.

Bära-barn-sjalen kan tvättas i 40 grader. (Tvätta gärna sjalen innan du använder den första gången så blir den mjuk och fin). Torktumla sjalen på låg värme eller låt den torka hängande.

Några av de starka färgerna kan torrfälla före första tvätten.
Av Marika
Ekotex 100 innebär att det är giftfria färger. Det är det hårdaste kravet. En bäbis kan i suga på textilen.
Användarens profilbild
Av Malin
Jag lånar tråden lite för jag blir lite knäpp på deras tvättråd faktiskt...

De skriver i sin marknadsföring att sjalarna går att tvätta i de höga temperaturer som krävs på sjukhus eftersom deras sjalar används vid neonatalavdelningar, samtidigt rekommenderar de 40 grader.

Jag frågade dem om det på Underbara Barn-mässan och de svarade att "ja, del7gader, men om vi skrev 70 grader skulle alla springa iväg och tvätta sina sjalar i 70 grader".
Jag förstår fortfarande inte vad problemet är om de tål det?
Någon?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ja, tvättråd är inte helt lätt :wink: Håller med dig Malin att man ju bör kunna tvätta den i 60/70 grader om de nu tål det. Tror kanske de vill vara "lite miljömedvetna" och råda oss tvätta i 40 för det går åt mindre energi :? Grejen är bara att det ju inte blir riktigt rent då... :roll:

Sedan vad gäller färgerna. Vet inte vilken typ av färgning det är i BäraBarnsjalarna (det är säkert överkurs ändå..), men skulle det vara s.k. reaktiva färger som är infärgade vid 60 grader mår de bäst av att tvättas i 60 grader också. Då håller sig färgerna bättre - läs: klarare finare färger och snyggare sjalar. :wink:

Värt att tänka på är...
Anger de i sina tvättråd 40 grader kan man dock inte tvätta dem vid högre temperatur och sedan reklammera för att sjalen ej tålde tvätten. :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Katharina skrev:
Anso skrev:Min dator/webläsare klarar inte av att tyda Bära Barns hemsida. Står det inget där? Skicka ett mail till dem och fråga. :)
Min dator får också knäpp när jag surfar på deras hemsida. Och jag har skickat mail tidigare me dfrågor men då fått tillbaka något som liknar mer reklam för bärsjal ;-) Så jag tänkte att jag frågar här :-)
Nu provade jag med svågersn dator/Internet Explorer och då ser jag deras sida perfekt. Hemma så går det inte med Mozilla Firefox då blir deras sida med bilder på försäljningsavd. knappt halv. :(
Användarens profilbild
Av Nova
Slits den kanske fortare om den ständigt skulle tvättas i 70 grader?
Tillverkaren tycker kanske inte att det är nödvändigt med så höga tvätttemperaturer för vanligt hemmabruk.
Av Ulla-Maija
Egentligen (för att snurra till det lite till) är Öko-text 100 delat på fyra Produktklasser - om jag nu minns rätt.

Klass IV är för hemtextilier och sådant, klass III betyder att produkterna är godkända för kläder. Produktklass II är för hudnära produkter, som underkläder och sådant, och I är för den striktaste och främst ägnat åt vissa babyprodukter, sådant som bebisar suger på.

Så Öko-text 100 innebär att produkten är testat och godkänt på någon av dessa klasser, om inte något närmare nämmns. Jag tror att markeringen gäller för ett år i taget (jag kan minnas fel).

Man kan läsa mer på www.oeko-tex.com.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag förstår inte riktigt problemet, det är väl bara att skriva. "Sjalen kan tvättas i 60 grader, men tvätta den gärna i 40 grader, eftersom det skonar miljön. Om den är mycket smutsig kan den dock tvättas i 60 grader, den tar ingen skada av det."

Hur är det med Bebina då, de rekommenderar ju 40 grader, det är ju lite skumt.
Användarens profilbild
Av Helen
Jag vet inte om det är så i det här fallet, men många tillverkare skriver ett lägre gradtal därför att de då inte behöver skriva ut hur mycket det krymper.
Ett plagg som krymper ( jag tror det är 3%) behöver inte ha krympmånen utsatt. Skulle du då tvätta plagget ( det gäller oftast kläder) i 60 grader och det krymper mer så kan du inte reklamera.

Bomullsfiber behöver 60 grader för att bli rent i fibrerna.
Sen kan det finnas saker på ett plagg. Tex stenar, broderier och tryck som inte tål mer än 40 och då sätts plaggets tvättråd till 40 grader.

När det gäller färger så är det precis som någon skrev innan viktigt att hålla rätt temp i förhållande till hur de är infärgade annars kan de fälla i färg.

Det är en hel vetenskap....

Här hemma går det mesta i 60 förutom ev. stretchplagg.... ( som i bland får åka i 60 och sedan håller vi tummarna)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?