Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hejsan! Jag vill köpa en sele att bära främst på ryggen; på skogspromenad, i stan och inne! Skulle vilja ha någon som fungerar läänge och som är lätt att alltid ha med sig när barnet inte orkar gå längre! Vi som ska bära är 1,60 resp 1,75 och normalbygda med starka ben!!!

Vad väljer man? Ergo, beco, manduca? Är det bättre bärergonomi med sele jämfört med mei-tai eller långsjal?

Vad har ni för erfarenheter och rekommendationer?
Jag har provat beco, manduca, ergo och hemmasytt. På mig sitter becon mycket bättre än manduca och ergo. Min 12 kilos kille känndes flera kilo lättare i becon än i de andra. Trodde inte att det skulle vara sånn stor skillnad! Men det är säkert olika från person till person vilken som passar bäst. (Beco är den enda sele som min man kan bära på ryggen med dessutom)
Håller med tidigare talare, det är nog väldigt stor skillnad.
Min granne hade en Beco och var här och provade min Manduca och tyckte att den avlastade så mycket bättre att hon sålde Becon och köpte ny Manduca. Hon tyckte midjebältet var kraftigare och bättre.
Jag har inte provat någon sele ännu men letar också. Har sett en som heter Action Baby Carrier hos Eden baby tror jag att det var. Är det någon som har erfarenhet av den? Hittills har jag inte läst något om den här på forumet. Den är ju lite billigare har jag förstått än tex Ergo el Beco.
Det beror jättemycket på dels tycke och smak och så på kroppsbyggnad. Det bästa är om du har möjlighet att prova innan köp.

Annars är mina favoriter Angelpack och Beco 4th(dvs inte Butterfly).
För mig fungerar det att bära min 17 kilosklump i ERGO, AP, Manduca och Beco 4th. Den jag först skulle välja bort är manducan, men det kan bero på att jag inte gillar den överhuvudtaget (det är makens favorit).

17 kilosklumpen föredrar ERGOn, han säger att de andra är hårda i rumpan. Fast så där värst mycket ryggstöd blir det ju inte för honom och man får sätta "nackstödet" på sniskan eftersom han är för stor för att man ska kunna fästa det på båda sidorna. Har inte testat nackstödet på de andra selarna när jag burit honom.
Jag bär min sexåring ibland när benen blir trötta, han väger 20 kg. Jag rekommenderar meitai, den har lång livslängd och passar lika bra till bebis som till stora barn eftersom man kan vika midjebältet till rätt storlek. Men absolut bästa avlastning får du av sjal ingen tvekan.
Om du vill ha en mt finns många här inne som dels kan sy och andra kan ge tips om vart du kan skaffa en eller köpa deras! :tumup:
Jag älskar beco 4th, o har nu på senare dagar upptäckt meitai (sonen är två o vägde för 6 månader sedan ca 15 kilo (har inte vägt honom på ett halvår :oops: ). För mig har det gått i perioder vilken sele jag föredragit så det är bra att sjalbarn finns så man kan köpa o sälja o låna o prova på! (Kram på er tjejer o killar som huserar här!)
Som några redan varit inne på - prova dig fram. Jag har provat Ergo, Beco 4th, Beco butterfly, Beco BWD, Patapum toddler och Patapum baby. Av dessa är det endast Patapum baby som passar på mig. Alla de andra gör så att vikten fördelas på mina axlar istället för på höfterna.

Jag ärnormalt sett (när jag inte är gravid alltså) av model kort och smal (160 cm och 50 kg), maken är normallång och smal (177 cm och 64 kg) och vi bär båda i Patapum baby utan problem. Kan ju även tillägga att jag fortfarande bär nästan dagligen i Patapum baby trots att jag nu är gravid i vecka 34. Har inga problem (mer än när trycket på blåsan blir lite för högt)...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?