Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Jag sprang omkring i morse och letade efter en långsjal. Fanns ingenstans. :? Sonen kinkade, behövde bäras. Maken gick ut och kollade i bilen, jo båda långa sjalarna låg där. Har ju bara två :siishah: långsjalar kvar.

När mannen kommer in spänner han ögonen i mig och säger att det här går inte, vi kan inte bara ha två långsjalar, tänk om en måste tvättas och ibland lånar jag ju ut en sjal och så bygger barnen kojor med dem och att springa omkring och leta efter sjalar halva dan har han verkligen inte tid med. "Då får faktskt köpa någon mer, såhär kan vi inte ha det!" :whut:

:app: :app: :app:

Min man, han är ju bara bäst. :loving: Kunde lugna honom med att en lååång sommarsjal är på väg hem hit, så nästa vecka blir det lite bättre i alla fall.

Sedan tror jag inte att han kommit över att jag sålde korta katja ("hippiesjalen" kallad av honom), det var liksom hans älsklingssjal, men det som inte använts får inte bo kvar här hemma, jag är inte sentimental det minsta. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Annika E
:app: :app: :app: :app: :app: Vad härligt!!
Av Neva
lena_l skrev:Jag sprang omkring i morse och letade efter en långsjal. Fanns ingenstans. :? Sonen kinkade, behövde bäras. Maken gick ut och kollade i bilen, jo båda långa sjalarna låg där. Har ju bara två :siishah: långsjalar kvar.

När mannen kommer in spänner han ögonen i mig och säger att det här går inte, vi kan inte bara ha två långsjalar, tänk om en måste tvättas och ibland lånar jag ju ut en sjal och så bygger barnen kojor med dem och att springa omkring och leta efter sjalar halva dan har han verkligen inte tid med. "Då får faktskt köpa någon mer, såhär kan vi inte ha det!" :whut:

:app: :app: :app:

Min man, han är ju bara bäst. :loving: Kunde lugna honom med att en lååång sommarsjal är på väg hem hit, så nästa vecka blir det lite bättre i alla fall.
Vad roligt att han delar ditt intresse för sjalar! :-D
lena_l skrev:Sedan tror jag inte att han kommit över att jag sålde korta katja ("hippiesjalen" kallad av honom), det var liksom hans älsklingssjal, men det som inte använts får inte bo kvar här hemma, jag är inte sentimental det minsta. :Hahaa:
Oj, men skulle inte han kunna få vara lite sentimental? Jag skulle bli ledsen och besviken om min sambo sålde något som var viktigt för mig.
Av sjaltokan
:vågen:
Kan hålla med din man, klart du måste ha en sjal för varje ändamål: en att leka med, en att låna ut, en i bilen, en under vagnen, en att ha hemma som du vet var du har, en extra i fall någon behöver tvättas, en till sommaren, en till kyliga sommardagar, en till regninga sommardagar.. :wink:
Av Löv
Neva skrev:
lena_l skrev:Sedan tror jag inte att han kommit över att jag sålde korta katja ("hippiesjalen" kallad av honom), det var liksom hans älsklingssjal, men det som inte använts får inte bo kvar här hemma, jag är inte sentimental det minsta. :Hahaa:
Oj, men skulle inte han kunna få vara lite sentimental? Jag skulle bli ledsen och besviken om min sambo sålde något som var viktigt för mig.
Hm, inser att det kanske lät lite brutalt...

Det är mest på skoj, en jargong mellan oss (vilket såklart inte framgick av inlägget ovan). :wink: Min man är en notorisk samlare som samlar på allt. Sparar allt. Det går inte när man bor som vi gör och har tre barn. Jag är slängare, städare. Och bryr mig väldigt lite om prylar och saker. Så det brukar bli kompromisser för oss båda.

När jag slänger eller gör mig av med saker protesterar han och jag klagar på hans samlande. Alltså med humor. :D Om jag upplevt att sjalen verkligen, verkligen var viktig för honom hade jag såklart inte sålt den. Jag är inte en alldeles elak hustru (bara ibland när jag slänger hans gamla ny-teknik-tidningar från 80-talet :twisted: ).
Av Löv
thowida skrev::vågen:
Kan hålla med din man, klart du måste ha en sjal för varje ändamål: en att leka med, en att låna ut, en i bilen, en under vagnen, en att ha hemma som du vet var du har, en extra i fall någon behöver tvättas, en till sommaren, en till kyliga sommardagar, en till regninga sommardagar.. :wink:
:notes: Just det, en till regniga sommardagar...

Det var ju min man som kläckte ur sig "ett bärdon för veckans alla dagar" men just nu är jag långt ifrån det. Jag har lagt av mig. Inte bra. Det är för att jag blivit mer kräsen och älskar de sjalar jag har nu. Får väl titta in på säljes och se vad jag hittar... :mrgreen:

Sen ibland tror jag att han mutar mig med sjalar för att han själv vill köpa någon ny dyr elektronikpryl. Alltså, han får mig att köpa någon ny sjal och kommer sedan några veckor senar och föreslår inköp av någon (onödig) grunka, och då får jag liksom gå med på det. Så det kanske bara var ett taktiskt utspel nu i morse? :roll: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av sanna73
Taktiskt utspel eller inte, du har frikort på sjalköp :tumup: (sina tekniska prylar kommer han köpa även om du inte köper sjal, så det är lika bra att passa på 8) )
Av Jinxan
En extra för varje ändamål. ;)
Av legenden29
JinxLinda skrev:
Hmmm,steka pannkakor i, en dammsugarsjal, en tvättstugesjal, en att ha när man går o handlar, en till lekparken, en till dagis, en som tröst o sovsjal, en extra till vagnen, en i bilen, en till soliga dagar, en till kalla dagar... Kom på fler behov!
Av Jinxan
legenden29 skrev:
JinxLinda skrev:
Hmmm,steka pannkakor i, en dammsugarsjal, en tvättstugesjal, en att ha när man går o handlar, en till lekparken, en till dagis, en som tröst o sovsjal, en extra till vagnen, en i bilen, en till soliga dagar, en till kalla dagar... Kom på fler behov!
Inte glömma bort, en till duschen, en till badet, en till skogspromenaden, en till stadspromenaden,
Av sjaltokan
thowida skrev: :vågen:
legenden29 skrev:
Hmmm,steka pannkakor i, en dammsugarsjal, en tvättstugesjal, en att ha när man går o handlar, en till lekparken, en till dagis, en som tröst o sovsjal, en extra till vagnen, en i bilen, en till soliga dagar, en till kalla dagar...
JinxLinda skrev: Inte glömma bort, en till duschen, en till badet, en till skogspromenaden, en till stadspromenaden,
Du ser du ligger lååååååååååååångt efter, bara att shoppa loss... :tumup:
Av Löv
thowida skrev:
thowida skrev: :vågen:
legenden29 skrev:
Hmmm,steka pannkakor i, en dammsugarsjal, en tvättstugesjal, en att ha när man går o handlar, en till lekparken, en till dagis, en som tröst o sovsjal, en extra till vagnen, en i bilen, en till soliga dagar, en till kalla dagar...
JinxLinda skrev: Inte glömma bort, en till duschen, en till badet, en till skogspromenaden, en till stadspromenaden,
Du ser du ligger lååååååååååååångt efter, bara att shoppa loss... :tumup:
:notes: :Hahaa: :app:

Ja, det har verkligen blivit illa här hemma... Ett tag hade jag i alla fall 4-5 långsjalar, två är helt klart för lite. Lovar att skärpa mig. :rodna:
Av Neva
lena_l skrev:
Neva skrev:
Hm, inser att det kanske lät lite brutalt...

Det är mest på skoj, en jargong mellan oss (vilket såklart inte framgick av inlägget ovan). :wink: Min man är en notorisk samlare som samlar på allt. Sparar allt. Det går inte när man bor som vi gör och har tre barn. Jag är slängare, städare. Och bryr mig väldigt lite om prylar och saker. Så det brukar bli kompromisser för oss båda.

När jag slänger eller gör mig av med saker protesterar han och jag klagar på hans samlande. Alltså med humor. :D Om jag upplevt att sjalen verkligen, verkligen var viktig för honom hade jag såklart inte sålt den. Jag är inte en alldeles elak hustru (bara ibland när jag slänger hans gamla ny-teknik-tidningar från 80-talet :twisted: ).
Aha, vilken tur! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?