Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Det kan vara bra att poängtera det PRAKTISKA som huvudargumentet. "Närhetsorsaken" till bärandet, som för mig är viktigast, kan tenderas till att uppfattas som kritik av de som inte bär.

Så när jag visar sjalar för folk så brukar jag framförallt förklara hur praktiskt det är - man får händerna fria, man kan göra annat samtidigt (städa, diska, laga mat, surfa på datorn, leka med de större barnen...), och man får inte ont i kroppen som av att bära på höften.

Sen kan jag i mer bisatsform säga att för MIG har det också varit väldigt viktigt att vara mycket nära mina barn, och därför har vi burit extra mycket av den anledningen också.

Skriv ut lappar med SB-loggan på, och adressen hit. Här finns ju all samlad kunskap liksom! Och länkar vidare!

Jag brukar också berätta lite om att begagnatmarknaden är stor på sjalar (och andrahandsvärdet är ganska högt), så man måste inte köpa nytt (och dyrt) om man är osäker. Och att man ganska lätt kan sälja sjalen vidare sen om man ska gå över till vävd sjal etc.

Många är rädda för sjalar. Så ta med selar också, och berätta om MeiTai. Har du ingen kan du ju i alla fall nämna det alternativet, och kanske visa en bild. MT är ju också lätt att sy själva, säger de som vet...

Lycka till! :heart:
Av linamh
Jag tänker lite på Babybjörn-användare som kommenterat min sjal och tyckt den verkade krånglig: Försäkra dem om att man lär sig att knyta även om det är lite krångligt de allra första gångerna. Trikåsjalen kan man dessutom ha färdigknuten och ta i och ur barnet. Det är vidare väldigt skönt för bäraren att bära i sjal...
Användarens profilbild
Av frida
Var snäll mot babybjörn-bärarna :lol: Och tipsa om att när deras barn blivit för tunga för bb så finns det strålande ergonomiska selar/MT.
Frågan om framåtbärande brukar komma upp.
Hoppas det är föräldrar med lite motor som kommer, jag har varit med om sjaldemo med en samling som var totalt passiva, inte så kul. Men efteråt sa de att det var bra :roll:
Lycka till!
Av sjaltokan
Bambi skrev:Idag ska jag till BVC med mina sjalar.

Ska ni vara med mig och hålla handen? :heart:

Jag kommer att vara nervös är lite nervös redan nu. *svimmar lite*
Sjävklart.. :heart:
Av sjaltokan
Bambi skrev:Jag gjorde det och det gick bra.Toppen bra dessutom. :vågen: Det var bara 3 mammor och en pappa, men alla verkade...hmmm...inponerade eller nåt. :vågen:

Dessutom hann jag få med min nya skatt...bebina regnbåge. :loving:
Har den kommit redan.. :shock:
Användarens profilbild
Av Sanna81
:vågen: Jag sa ju att de skulle vara imponerade!

Bra gjort av dig!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?