Det kan vara bra att poängtera det PRAKTISKA som huvudargumentet. "Närhetsorsaken" till bärandet, som för mig är viktigast, kan tenderas till att uppfattas som kritik av de som inte bär.
Så när jag visar sjalar för folk så brukar jag framförallt förklara hur praktiskt det är - man får händerna fria, man kan göra annat samtidigt (städa, diska, laga mat, surfa på datorn, leka med de större barnen...), och man får inte ont i kroppen som av att bära på höften.
Sen kan jag i mer bisatsform säga att för MIG har det också varit väldigt viktigt att vara mycket nära mina barn, och därför har vi burit extra mycket av den anledningen också.
Skriv ut lappar med SB-loggan på, och adressen hit. Här finns ju all samlad kunskap liksom! Och länkar vidare!
Jag brukar också berätta lite om att begagnatmarknaden är stor på sjalar (och andrahandsvärdet är ganska högt), så man måste inte köpa nytt (och dyrt) om man är osäker. Och att man ganska lätt kan sälja sjalen vidare sen om man ska gå över till vävd sjal etc.
Många är rädda för sjalar. Så ta med selar också, och berätta om MeiTai. Har du ingen kan du ju i alla fall nämna det alternativet, och kanske visa en bild. MT är ju också lätt att sy själva, säger de som vet...
Lycka till!

A-04, E-07, H-09, S-13
Tygblöjor- & tygbindor-bloggen:
http://mimpen.blogspot.com/
Jag är hjälpmamma!