Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Jag undrar bara om någon vet eller har möjlighet att jämföra Manducan och Angelpack, vilken som är högst i ryggen? Manducan då med dragkedjan öppen...
KATARINA skrev:
amani skrev:jo precis, AP är högre i ryggen, tillräckligt för att K inte ville bäras i den :?
Angelpack Eco är dock lika hög som Manducan.
Jag får kanske testa en eco nästa gång då :) men var det inte nåt med att huvudstödet var sämre på econ eller har jag bara fått för mig nåt sånt? :hmm:
amani skrev:
KATARINA skrev:
amani skrev:jo precis, AP är högre i ryggen, tillräckligt för att K inte ville bäras i den :?
Angelpack Eco är dock lika hög som Manducan.
Jag får kanske testa en eco nästa gång då :) men var det inte nåt med att huvudstödet var sämre på econ eller har jag bara fått för mig nåt sånt? :hmm:
Huvudstödet är inte avtagbart som på LX, vilket kan vara en nackdel. Annars är huvudstöden precis likadana.
På LX är höftbältet i 3 delar vilket den inte är på Econ. Vidare är Eco några cm lägre i sitthöjden. Econ är gjord för att korsa axelbanden bak då man bär på rygg (vilket även går med LX). Till Eco medföljer en rem för att sätta mellan axelbanden då man bär på rygg, medan den sitter på på LX.

Hur är höftbältet på econ då? 3 delar, hur menas det då :hmm:

Och korsa axelbanden bak när man bär på rygg? hur då ? på magen går jag med på men på rygg? :hmm:

jag e väldigt nyfiken på en eco....
amani skrev:På LX är höftbältet i 3 delar vilket den inte är på Econ. Vidare är Eco några cm lägre i sitthöjden. Econ är gjord för att korsa axelbanden bak då man bär på rygg (vilket även går med LX). Till Eco medföljer en rem för att sätta mellan axelbanden då man bär på rygg, medan den sitter på på LX.

Och korsa axelbanden bak när man bär på rygg? hur då ? på magen går jag med på men på rygg? :hmm:

Stod fel, ändrat nu :) .....korsa axelbanden bak då man bär på mage ska det naturligtvis stå. Tack för påpekandet!
På LX är vadderingen i 3 delar på höftbältet, medan på Econ är det i en del så att säga.
KATARINA skrev:
amani skrev:På LX är höftbältet i 3 delar vilket den inte är på Econ. Vidare är Eco några cm lägre i sitthöjden. Econ är gjord för att korsa axelbanden bak då man bär på rygg (vilket även går med LX). Till Eco medföljer en rem för att sätta mellan axelbanden då man bär på rygg, medan den sitter på på LX.

Stod fel, ändrat nu :) .....korsa axelbanden bak då man bär på mage ska det naturligtvis stå. Tack för påpekandet!
På LX är vadderingen i 3 delar på höftbältet, medan på Econ är det i en del så att säga.
Bild på eco resp. LX! :this:
katha skrev:
KATARINA skrev:

Bild på eco resp. LX! :this:
Här är 2 jämförelsebilder. Ytterligare ett par saker skiljer som inte står ovan, och det är att sittdelen är ca 2,5-3 cm bredare på Eco, samt att höftbältet är något längre och att det ovadderade på axelbanden och höftbältet är något bredare på Econ. Jag planerar att skriva lite utförligare på hemsidan om måtten.

LX:
Bild

Eco:
Bild

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?