Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Jag har aldrig behövt gosa in en sjal, dom har alltid kommit hit färdigingosade. Men nu har en liten speciell indio flyttat hit som kom ny i kartong...
Nu behöver jag råd om hur man på bästa sätt får den så där mysig. Och gärna om det finns snabba sätt också...
Hur lång tid tar det?
Vilka är era bästa knep?
Användarens profilbild
Av skogsväsen
Ni som manglar, manglar ni i kall- eller varmmangel? Jag har aldrig vågat mangla en sjal, men vi har många manglar(?) i tvättstugan så möjligheten finns.
Av legenden29
Kallmangel. Kanonpryl, man får så mycket mer plats i skåpen efter att man manglat prylarna (ja, jag heter hamster som andranamn). Alla borde få en av staten när man flyttar hemifrån!
Användarens profilbild
Av skogsväsen
legenden29 skrev:Kallmangel. Kanonpryl, man får så mycket mer plats i skåpen efter att man manglat prylarna (ja, jag heter hamster som andranamn). Alla borde få en av staten när man flyttar hemifrån!
Kallmangel får det blir, tack för svar det känns inte som om man vill exprimenterar med sin nya sjal.
Men en mangel är ju gigantiskt o skulle aldrig ha fått plats i min första lägenhet, men som tur är brukar det ju finnas i de flesta tvättstugor.
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag har bara tvättat och sen använt. Flätar gör jag när jag hänger upp sjalarna. Kanske tar mycket längre tid men mjuka blir de ändå till slut :D
Av Löv
katha skrev:Huuuur lång tid tar det innan dom blir mjuka och gosiga?
Jag har haft min wellen i tre-fyra veckor och den har börjat mjukna. Men wellen är betydligt stelare från början är indio enligt min erfarenhet. :wink: Indion och ninon blev mjuka snabbare. De var lika lättingosade som zaran. Indion är såld men ninon finns kvar och är helt fantastiskt mjuk.

Men det är jätteviktigt med strykningen. Och flätningen. Jag lärde mig av mari_tres att man kan stryka sjalarna när man ser på tv. :tumup: Och själva bärandet är också viktigt. Jag låter också barnen sitta på sjalarna i soffan och gosa med dem.

Så ge inte upp. Jag blev ofta besviken på nya sjalar först och tänkte att jag aldrig kommer att gilla dem. Men nu har jag lärt mig att det finns en viss inkörningsperiod. Först efter den vet jag om jag gillar sjalen eller ej. Lycka till!!
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Förutom att fläta så bäddade jag med min nya wellen i sängen. Jag la den under det vanliga underlakanet (i min säng alltså) och sen låg jag på den i ett par veckor. Det funkade kanon! :tumup:
Användarens profilbild
Av katha
smedsboemma skrev:Förutom att fläta så bäddade jag med min nya wellen i sängen. Jag la den under det vanliga underlakanet (i min säng alltså) och sen låg jag på den i ett par veckor. Det funkade kanon! :tumup:
Det där att lägga dom under lakanet är något som visst norskorna kör hårt med och deras sjalar är underbart mjuka! Jag ska iofs sälja min nya men nästa nya blir nog underunderlakan. [bara inte ungarna kissar el. spyr på den....]
Användarens profilbild
Av Empatikan
Förutom att fläta så bäddade jag med min nya wellen i sängen. Jag la den under det vanliga underlakanet (i min säng alltså) och sen låg jag på den i ett par veckor. Det funkade kanon!
Är det inte det som kallas fusk? :fnissa: eller är alla medel tillåtna? :hmm: :Hahaa: Smart! *bäddar ned en Zara ikväll*

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?