Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av emindy
Efter att ha läst en massa här på sjalbarn köptes Lenda-tyg ifrån Ikea och det har klippts och sytts med overlock så nu skulle jag äntligen få testa vävd långsjal. Men jag tycker inte om den! :help:
Jag har tvättat och torktumlat för att få den mjuk och det är den, relativt, men även väldigt väldigt sträv och jag får inte till knytningen så att det inte skär in i nacken. Men när jag har fått till den avlastar den fint och bebis har somnat flera gånger i den. Men hur får jag den att bli mindre sträv? Sköljmedel? Stryka? Avfallskvarn? Gräva ned den i komposten i 3 år?

:notworking:
:cry:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Använd den så mycket som möjligt :wink: Bär med den, styk den, mangla den om du har möjlighet, lägg den i soffan och sitt på den, ha den som filt, stryk den lite till (mycket avkopplande måste jag säga :wink: ) fläta...
Användarens profilbild
Av lotti
Måste inflika att det tyg som heter Lenda som säljs på IKEA nu inte är samma tyg som det jag köpte som lenda för ett par tre år sedan.... mitt är mycket, mycket mjukare och följsammare...konstigt men sant!!! :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
lotti skrev:Måste inflika att det tyg som heter Lenda som säljs på IKEA nu inte är samma tyg som det jag köpte som lenda för ett par tre år sedan.... mitt är mycket, mycket mjukare och följsammare...konstigt men sant!!! :hmm:
Ja, de har ändrat några gånger, det har ju funnits både som rutigt, randigt och slätt. Alltså rutorna och ränderna var i tyget, den var ju fortfarande enfärgad.
Användarens profilbild
Av emindy
det jag köpte ser ut och känns precis som myggväven man sätter för fönstren... Men jag trodde det skulle gå till sig med några tvättar

Men jag skall testa stryka iaf!
Användarens profilbild
Av mari_tres
emindy skrev:det jag köpte ser ut och känns precis som myggväven man sätter för fönstren... Men jag trodde det skulle gå till sig med några tvättar

Som myggväven? :hmm: Tänker spontant att det måste ha varit felmärkt... är den genomskinlig alltså? :hmm:
Användarens profilbild
Av emindy
mari_tres skrev:
emindy skrev:det jag köpte ser ut och känns precis som myggväven man sätter för fönstren... Men jag trodde det skulle gå till sig med några tvättar

Som myggväven? :hmm: Tänker spontant att det måste ha varit felmärkt... är den genomskinlig alltså? :hmm:
Nej, den är vit (tänkte färga den...)
Men trådarna sitter lika glest som i myggväv och är ungefär lika grovt.
Användarens profilbild
Av emindy
thowida skrev:Låter inte som Lenda.. :hmm:
Jag har 17 mil till mitt närmsta IKEA så jag har lite svårt att fara och kolla (det var min bror som fått uppdrag att köpa tyg åt mig...), men kanske någon som bor lite närmare kan se om jag har fått fel tyg hem eller om de verkligen har ändrat så mycket?
Skall jag försöka fota kanske? :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
emindy skrev:nu så
vad tror ni?
lenda.JPG
INTE Lenda!

Undrar om det var Karna det hette det som jag klämde på idag, var nämligen ut på Ikea och var tvungen att klämma lite på Lendan för att se om den var som du beskrev den.

Känns den som bomull? Karnan är 100% polyester, testa att elda lite på det kanske? :hmm:
Användarens profilbild
Av emindy
mari_tres skrev: testa att elda lite på det kanske? :hmm:
FAN! :evil: :cry:

Det är solklart syntet...

Hur gör jag nu? Syr gardiner av skiten eller går det att reklamera då man väl varit och sytt i det?
Användarens profilbild
Av solängel
emindy skrev:
mari_tres skrev: testa att elda lite på det kanske? :hmm:
FAN! :evil: :cry:

Det är solklart syntet...

Hur gör jag nu? Syr gardiner av skiten eller går det att reklamera då man väl varit och sytt i det?
Kanske svårt att reklamera om det är så att din bror köpt fel... gardiner kan väl bli fint?
Användarens profilbild
Av fröken_zombie
har du kvittot kvar? kolla vad det står för tyg namn pådet, om det ståpr Lenda, reklamera... eller ring och kolla med dem iaf...
Användarens profilbild
Av emindy
Jag har börjat spåna på gardiner och/eller kanske väska, kasse eller liknande. Så det blir ingen retur. Lite svårt att bevisa vem som gjort fel och när jag redan kapat upp tyget och sytt i det...

Syntet brukar gå ganska dåligt att färga va?

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?