Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
Jag vet att frågan varit uppe tidigare, men jag hittar inte den tråden just nu, så jag frågar helt enkelt igen;

Hur stort ska barnet vara för att sitta bra i en Ergo NG? 3-5 månader står det ju på försäljarnas hemsidor, men det är ju ett ganska vitt intervall. Jag antar att det framförallt är en fråga om hur långt barnet är och hur stadigt det är, så därför frågar jag er; Ungefär hur lång ska man vara för att sitta bra i en Ergo NG?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Tror nästan att stadigheten i nacken/ryggen är ännu viktigare än längden på barnet. Fast jag är inte 100 förstås... :oops:
Användarens profilbild
Av Anso
Det bör ju vara en viss längd på barnets lårben så att sittdelen inte hamnar långt ut på vaden och barnet sitter i spagat.

Som en liten fingervisning kan jag säga att Hanna satt bra i en Sutemisele när hon var omkring 65 cm lång och enligt måtten i tråden ovan så är Ergo NG (35 cm)någon centimeter bredare i sittdelen än vad en Sutemi (33 cm) är.
Det bästa är ju om du har möjlighet att få prova en sele - sjalbarnsträff kanske? :wink:
Användarens profilbild
Av Mia
Min lille Nemo satt inte bra i den förrän han var 6mån. ca 65-67cm
Användarens profilbild
Av Helen
Det finns ett infant insert. Ett inlägg som man kan fylla ut Ergon med för att små barn ska kunn vara i den. Barnet sitter då inte utan ligger på sidan.
Det finns i Sverige. Så vill man ha Ergon från bärjan så går det.
Om barnet ska sitta mage mot mage i grodposition så brukar barnen sitta bra i den ungefär från 4 månder, men ett litet barn kan få vänta lite längre.
Användarens profilbild
Av Elin G
Tack för era svar.
Jag får väl hoppas på att nån har med sig en till sjalträffen i Fruängen på onsdag så jag kan testa, men jag tror också att han är lite liten än (63 cm)...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?