Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Idag var jag på kurs hos Gunilla på Söders Tyger och fick lära mig min Pfaff hobbylock 2.0. Åh vilken fantastisk maskin! :love:

Verkligen inte så knepig som jag hade trott och sååååå tyst. Lätt att trä och snäll att sy på. Jag ahr inte hunnit sy nåt plagg eller så idag, men jag har testat en massa sömmar och alla blir lika snygga. MEN!!! Om ni köper maskinen, kolla vad det står för trådspänning på 2-trådig flatlocksöm; i min instruktionsbok står det 2.0 -- 3.0. Det funkade inte alls, utan Gunilla var tvungen att fundera ett tag på varför. När vi testade att höja trådspänningen ett steg (3.0 -- 4.0) så blev det bra.

Nu är jag sugen på att sy "på riktigt". :eld:
Användarens profilbild
Av melon
Grattis!!! :vågen: :vågen: :vågen: Gasa på!

Trådspänningen i min bok funkar inte på min maskin heller, man måste testa lite. Tyvärr gillar mina barn de rattarna så jag får testa ofta för jag glömmer fort :roll:
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
oj, är den redan här. jag ska posta dina rullar imorgon så att du kan börja ordentligt snart :oops: jag förstår att du är sugen!
Användarens profilbild
Av Panakeia
melon skrev:Grattis!!! :vågen: :vågen: :vågen: Gasa på!

Trådspänningen i min bok funkar inte på min maskin heller, man måste testa lite. Tyvärr gillar mina barn de rattarna så jag får testa ofta för jag glömmer fort :roll:
jag brukar försöka komma ihåg att dra på mjukplastskyddet för att slippa pillet....men har annars samma problem!
Användarens profilbild
Av florin
Panakeia skrev:

jag brukar försöka komma ihåg att dra på mjukplastskyddet för att slippa pillet....men har annars samma problem!
Man kan ju annars skriva ner inställningar som passar olika tyger så slipper man fundera varje gång man ska sy :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
florin skrev:
Panakeia skrev:

Man kan ju annars skriva ner inställningar som passar olika tyger så slipper man fundera varje gång man ska sy :tumup:
Nä, man ska inte göra det för lätt för sig. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har bara hunnit provsy lite hemma. :gaah:
Tentainlämning på onsdag gör att alla tid jag skulle kunna få för sömnad går till tentan. Eller till SB för att det är såååå trååååkigt med tentor... :roll: :hide:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?