Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Meg
Hej alla sjalfrälsta!

Jag har tröttnat på att halka fram i blötsnö med min otympliga barnvagn! Baby Björnen som fungerade på min äldsta dotter är rena pinan för min 2,5-månaders lilla bebis och min rygg håller på att gå av. Bebisen skriker dessutom på dagarna och har svårt att komma till ro, så jag funderar på att prova med bärsjal men har ingen aning om vilken jag ska välja. Läste guiden här på sajten men svävar ändå i osäkerhet.

Kriterierna är följande: Sjalen ska vara lätt att knyta. Det ska vara lätt att få till en ergonomisk ställning för bebisen och mig. Den ska funka att bära innanför jackan på vintern och inte vara för stor och klumpig. Jag ska kunna bära barnet länge t ex på stan men även hemma på dagarna när jag uträttar olika bestyr. Helst utan att få ryggskott. En fördel är om jag kan ha den knuten innanför jackan när jag kör bil och ska uträtta ärenden.

Tacksam för goda råd!
Användarens profilbild
Av Mia
Låter som att du ska testa med trikåsjal först!
Jag föreslår en Sino finns på www.sjalar.nu
Jag har inte testat den själv men väl endel andra.
Denna ska vara svalare och stadigare än många andra och blir därför en av de trikåsjalar med längst användningstid.
Trivs du med att bär så kommer du att behöva en vävd sjal senare.
Alternativt att du köper en vävd redan nu och en ringsjal som är lätt att använda i och ur bil.
Men jag tror du ska börja med en trikåsjal! Då blir du inte besviken!
Eller varför inte en CaliBleu Fleecesjal? Den är lika smidig som en trikåsjal men stadigare. Lika varm/sval/tunn som måna trikåsjalar. Har en till salu på säljes.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Mobyn rekommenderar jag inte, tror den blir urvuxen snabbt. Vi bytte till en vävd sjal när Albert var ung tre månader, då tyckte jag att det började bli svajigt i Mobyn när jag bar länge, tex på långpromenad eller på stan.

Mobyn är ju bara 50 bred, med en bredare sjal kan man nog bära längre, så satsa på en bredare trikå till att börja med.
Användarens profilbild
Av Anso
Trikåsjal säger även jag. Lätt att knyta i början. Se om du inte kan få hjälp av någon som bor i din närhet. (se under rubriken bärsjalsambassadörer)

Viktmässigt så börjar det att kännas lite svajigt med trikåsjal på långpromenad när barnet väger runt 8 kg tycker jag ( i alla fall med rena bomullssjalar, de med blandning bomull/modal är tydligen lite stadigare Pikku Ruu och Sino är det väl som gäller då).

Med en vävd sjal så avlastar det ännu bättre förstås men en trikåsjal är lättare att ha färdigknuten på sig hela dagen och sätta i och ur barnet vid behov.
Av katti
jag har inte provat sino, men skulle gärna vilja...
vi har en babybundler, den är jättebra, sonen väger nu 14 kg och jag känner inget behov av att byta till en vävd. det enda är att man blir nyfiken på alla de som man inte har när andra här pratar om dem...
Användarens profilbild
Av Anso
Katharina skrev:
katti skrev:jag har inte provat sino, men skulle gärna vilja...
vi har en babybundler, den är jättebra, sonen väger nu 14 kg och jag känner inget behov av att byta till en vävd. det enda är att man blir nyfiken på alla de som man inte har när andra här pratar om dem...
Så är det ju ända tills man provar att bära i en vävd ;-)
Nej, nej Katti! Lyssna inte på Katharina, dvs prova inte en vävd för då hugger väl sjal :twisted: tag i dig också! :lol: :lol: Det låter ju suveränt om Babybundlern fungerar så bra.
Av Meg
Tack för era tips, det ska bli intressant att testa!

/Meg
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?