Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Vi badar sonen ungefär en gång i veckan, i en badbalja. Problemet är att vi har ingen bra stans att ha baljan, under själva badandet. Han kan inte sitta än, så vi måste hålla i honom, vilket gör att man måste stå på knäna på golvet och hänga över badbaljan och hålla en sumobebis på 8,3 kilo. Ajaj i ryggen...

En vattensjal, hur funkar det? Är det alltid en ringsjal? Skulle det vara nåt för oss, att ta en dusch med lillen istället?

För nu är det rätt drygt och ingen av oss vill vara den som badar barnet (som egentligen är supermysigt :loving: ).
Är han för stor för att bada i diskvasken då?
Jag tänker att det kanske kunde funka annars tills han är så stadig att han kan sitta själv.
Eller kan ni kanske hitta en sån där liggställning i frotté som finns på babyproffsen och sätta honom i duschen.
Eller är det helt fullt på diskbänken så inte baljan kan stå där när han badar?
Köksbord eller vardagsrumsbord funkar ju också även om man måste kånka vattnet en bit.

Men det du frågade om var ju faktiskt ringsjalen...sorry ot.... jo visst kan du använda det, men det är ju inte lika plaskvänligt... :mrgreen:
Ni har inget badkar? För det är annars det smidigaste. Sätta sig i badkaret med barnet. Problemet med dusch är att många bebisar tycker det är läskigt.
Vi har varken badbalja, badkar eller vattensjal. Det funkar kanon att duscha med R (4 mån). Man får låta bli tvål bara, med henne i famnen... Men hon blir ren, och verkar tycka det är skönt.
det finns vattenlångsjal också :D . nackdelen med att duscha med vattensjal istället för bada i badbalja är kanske att man inte riktigt kommer åt att tvätta i alla veck lika lätt. men du kan ju prova, den passar ju bra i sommar annars :D
Av Enid
gurkan76 skrev:Vi badar sonen ungefär en gång i veckan, i en badbalja. Problemet är att vi har ingen bra stans att ha baljan, under själva badandet. Han kan inte sitta än, så vi måste hålla i honom, vilket gör att man måste stå på knäna på golvet och hänga över badbaljan och hålla en sumobebis på 8,3 kilo. Ajaj i ryggen...

En vattensjal, hur funkar det? Är det alltid en ringsjal? Skulle det vara nåt för oss, att ta en dusch med lillen istället?

För nu är det rätt drygt och ingen av oss vill vara den som badar barnet (som egentligen är supermysigt :loving: ).
Det blir inte samma lekvänlighet som i en badbalja men ren blir bebisen i alla fall om det var det du undrade. Lilla M duschar med mig i vattenringsjal efter mamma-baby-träningen varje vecka (om hon inte somnat när passet är klart) och det funkar jättebra. De andra mammorna tittar lite konstigt på mig eftersom de tycker det verkar jobbigt och tungt att ha bebisen med (särskilt den här bebisen som är tyngst och störst av alla närvarande :wink: :loving: ).
Så det är värt att testa i alla fall men behåll badbaljan till han är lite större och kan sitta själv för då kommer han vilja plaska där för glatta livet! :loving: .
Alla barn gillar dock inte att duscha. M vägrade, vi försökte flera gånger men med samma resultat. Tror inte att hon gillar att det skvätter på henne.
Men en vattensjal kan man få tag på rätt billigt och det brukar alltid gå att sälja vidare så det kostar ju i stort sett ingenting att prova.
Lindiwe skrev:Hur går det med vattensjalen? Fungerar det ok eller är han rädd för duschen?
:oops: :oops: :oops:
Vi har inte provat. Du får gärna PM:a mig dina morföräldrars adress så lämnar jag sjalen där. Vi provade med baljan senast och det gick hyfsat. Han kunde nästan sitta själv. :loving:
gurkan76 skrev:
Lindiwe skrev:Hur går det med vattensjalen? Fungerar det ok eller är han rädd för duschen?
:oops: :oops: :oops:
Vi har inte provat. Du får gärna PM:a mig dina morföräldrars adress så lämnar jag sjalen där. Vi provade med baljan senast och det gick hyfsat. Han kunde nästan sitta själv. :loving:
Vad stor han har blivit då! :loving: Jag pm:ar adressen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?