Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

sa min underbara lilla sexåring häromveckan! Jag blev alldeles varm i hjärtat. Jag vet inte varför han kom på det, för sedan han var 2,5 år har han knappt velat bli buren alls. Inte ens när lillebror föddes för 3 år sedan. Fast han kan hjälpa till och demonstrera ibland när jag behöver hjälp. Men så här i förra veckan så kom han visst på att han saknade det. Så han fick hoppa upp i ringsjalen. Likadant var det i fredags kväll. Och då sa han sen: Mamma, jag vill somna här i sjalen... Nu var det tyvärr lite svårt eftersom jag skulle natta Filip samtidigt, men annars hade det ju varit härligt att få bära honom till sömns i ringsjalen ännu en gång... det känns nästan lite sorgligt att den tiden är förbi. Tänk så många fina stunder vi har haft i bärsjalen, Anton och jag! :heart: Jag tror att han också tycker det och hoppas att han kommer att minnas det med värme även sedan han har blivit riktigt stor.
:heart:

Viktor kan tjura rätt länge när han påtalar att han vill åka ergo men sen inte får för han är för tung. (alltså han väger en bit över maxgränsen för vad selen klarar).
Dorotea skrev:De kommer alltså att bli sådär stora så att man faktiskt inte kan sjala dem. :(
Ja, det är den sorgliga verkligheten :) - fast man skulle väl egentligen inte vilja bära dem hur länge som helst. Det känns ju bra att de blir självständiga och kan ta för sig av livet på egen hand. Samtidigt som det är något visst med den där närheten och beroendet. Jag brukar tänka på det när de ligger i vår säng på natten. Ibland tycker jag att det är ganska jobbigt, för jag sover inte så bra och får lätt ont i ryggen när jag ligger där klämd mellan två barn. Men så är det ändå så fantastiskt när de ligger där och är så otroligt gosiga och tycker att allt känns bra bara för att de ligger bredvid mamma och pappa. Och att jag säkert kommer att sakna det sedan också.

Och Emelie, din Viktor är ju bara en månad yngre än min Anton! Ser man på! Har han alltid velat bli buren mycket även sedan han blev större? Jag som trodde att barn som blev burna för jämnan när de var små, inte ville bli burna mer när de blev större. Så har det varit med mina i alla fall. Min Anton satt jämt i sjalen från att han var ca 2 månader, men sedan var det tvärstopp när han blev 2,5. Lite trist tyckte jag. Men jag fick ju Filip ett halvår senare och då det var ju rätt praktiskt. Och Filip hängde jämt i sjalen från 5 veckors ålder (innan dess satt jag mest och jäste i fåtöljen och ammade) fram tills han var drygt 1 år. Sedan var han i princip färdigburen med ett och annat bärtillfälle. Det var roligare att springa efter storebror...
Dorotea skrev::heart:

Men tänk vad läskigt egentligen.. :( De kommer alltså att bli sådär stora så att man faktiskt inte kan sjala dem. :( Kan man sjala en tolvåring? :mitvit: Som det ser ut just nu så kommer det ju ta typ tre dar tills det inträffar. :| Tiden går alldeles för fort :heart:

ja, min 12 åring kan lyfta mig ofattbart! :heart: :heart: hon föddes typ igår
Ingrid skrev:
Och Emelie, din Viktor är ju bara en månad yngre än min Anton! Ser man på! Har han alltid velat bli buren mycket även sedan han blev större? Jag som trodde att barn som blev burna för jämnan när de var små, inte ville bli burna mer när de blev större. Så har det varit med mina i alla fall. Min Anton satt jämt i sjalen från att han var ca 2 månader, men sedan var det tvärstopp när han blev 2,5. Lite trist tyckte jag. Men jag fick ju Filip ett halvår senare och då det var ju rätt praktiskt. Och Filip hängde jämt i sjalen från 5 veckors ålder (innan dess satt jag mest och jäste i fåtöljen och ammade) fram tills han var drygt 1 år. Sedan var han i princip färdigburen med ett och annat bärtillfälle. Det var roligare att springa efter storebror...
Viktor har alltid velat bli buren. Massor.
Bars i BabyBjörnsele som bäbis utom när han var för tjock :roll: och annars bar vi i famnen mest jämt. Jag höll på leta reda på praktiska bärhjälpmedel för tvååring när jag blev med barn igen, lillebror är sjalad från start och Viktor är sjalad från tre års ålder typ. :lol: Han är ju inte jättemkt sjalad och selad men han älskade när han fick och han vill fortfarande gärna bli buren :heart: .
Oliver däremot som är mkt sjalad är inte alls lika på. Sele ok då och då, men annars ska han gå själv. Mysbära i sjal :nono:
Bära i famnen däremot, det vill han gärna och det gör vi mkt. Jag brukar fortfarande bära honom upp och ner i trappen hemma. Bara för att det är så mysigt och för att jag fortfarande får (eller får igen snarare... han lärde sig ta sig upp o ner i trappen när han var typ 8-9mån och då fick man inte ens gå med, han skulle själv... :loving: ).
Så din tes stämmer på mina barn också. Tyvärr. :roll:

Men tänk vad läskigt egentligen.. :( De kommer alltså att bli sådär stora så att man faktiskt inte kan sjala dem. :( Kan man sjala en tolvåring? :mitvit: Som det ser ut just nu så kommer det ju ta typ tre dar tills det inträffar. :| Tiden går alldeles för fort :heart:
:iagree: Jag får lite panik vid tanken på att N snart kommer att vara så stor att hon inte vill bli sjalad längre, och nästa barn kanske är för stor för att sjalas redan när vi får det. :(
Fast, om Ingrid kan sjala en 6-åring, så kanske jag kan få bära ett tag till i alla fall. :vågen: :heart:

Jag har sjalat mina 7-åringar, den lättaste av dem går bra. Den tyngre varianten hade jag i manduca för några dagar sen och det kändes i höfterna lite trots kort sträcka. Men det går! :tumup: :mrgreen:
(sen brukar det inte behövas varken någon lång stund eller särskilt ofta dock ska sägas. :) )

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?