Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av anilov
för att Eskil biter mig när jag bär honom. Det är en kinkperiod, så jag är så glad att jag kan sjala honom på ryggen när jag ska laga mat. Men vilken dag som helst tappar jag pastakastrullen i golvet, för han bits! Hårt! Utan förvarning! Vad göra? Går det över? Gnagandet i bröstet lade han ju av med när jag hade hoppat högt och skrikit ett par gånger, men nu har han bitit mig i ryggen i två veckor utan tecken på att vilja lägga av (han biter storebror också, men det har nog hittills mest varit i självförsvar :? Och eftersom storebror är fem får han nog skylla sig själv, tycker jag :wink: )
Av legenden29
Stackars dig! Har inget råd att ge men vet hur det är, P drar mig så hårt i håret att det lossnar, när han sitter på ryggen. Bits gör han mest på benen när jag står o lagar mat o inte lyfter upp honom. Finns det månne nån psykolog här som vet mer om detta?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Kanske en tjock hårig, stickig kofta inte är så mysig att bita i... om inte annat så blir det ju lite vaddering om han bits ändå?
Användarens profilbild
Av Suskiv
I de perioderna har jag inte burit på ryggen och oftast med nått snabbt på magen för att snabbt kunna sätta ner om de bits. De lär sig helt enkelt att biter man mamma så får man sitta på golvet. Det har fungerat.

Vidar bet Tova och Torkel en del, då gällde det att punktmarkera och se till att han aldrig fick chansen. Nu har han börjat prata istället så nu bits han inte längre :vågen:
Användarens profilbild
Av emelie
Jag bar mest Oliver i sele på ryggen och plockade ner snabbt som attans när han bet.
Då slutade han att nöjesbita. Däremot var han ju inte dummare än att han bet när han ville ner sen... :? :roll: :fnissa:
Men även det slutade efter ett tag.
"Inte bitas. Det gör ont på mig. Pussas istället" Efter typ en miljon upprepningar så satt det. :lol:
Användarens profilbild
Av anilov
:notes: Ok, stickig tröja ovanpå skottsäker väst, och så snabbt ner på golvet vid bitande :tumup: Fast frågan är nog om man måste tröst-sjala en bäbis med stickor i munnen och ont i käkarna efter att ha bitit något hårt... 8)
Användarens profilbild
Av Bina
anilov skrev::notes: Ok, stickig tröja ovanpå skottsäker väst, och så snabbt ner på golvet vid bitande :tumup: Fast frågan är nog om man måste tröst-sjala en bäbis med stickor i munnen och ont i käkarna efter att ha bitit något hårt... 8)
:heart: förlåt - jag kunde inte låta bli att skoja om det... jag förstår att det är ett problem och bitbebisar är inte att leka med. Jag har inga bra tips mer än att markera argt och ledset att det inte är okej. /min fis började bita mig vid amningarna och vi fick sluta tvärt då det blev alldeles fasansfullt med all smärta och vånda inför varje amning/
Användarens profilbild
Av anilov
Bina skrev:
anilov skrev::notes: Ok, stickig tröja ovanpå skottsäker väst, och så snabbt ner på golvet vid bitande :tumup: Fast frågan är nog om man måste tröst-sjala en bäbis med stickor i munnen och ont i käkarna efter att ha bitit något hårt... 8)
:heart: förlåt - jag kunde inte låta bli att skoja om det... jag förstår att det är ett problem och bitbebisar är inte att leka med. Jag har inga bra tips mer än att markera argt och ledset att det inte är okej. /min fis började bita mig vid amningarna och vi fick sluta tvärt då det blev alldeles fasansfullt med all smärta och vånda inför varje amning/
:lol: :lol: Egentligen är det ju mest komiskt, inte trodde jag för ett par år sedan att mina djupaste lovebites skulle sitta på ryggen :Hahaa: :loving: Så jag ville som vanligt mest beklaga mig, få bekräftelse på att andra haft samma problem, och att reaktionsmetoden fungerar, på sikt. Och tänk, på sjalbarn får man "mission accomplished" på bara tio inlägg. Din amningsbitning verkar ha varit bra mycket värre.... :cry:
Användarens profilbild
Av Silverälva
Embla bet mig också i ryggen ett tag, men det har hon slutat med, utan att jag ens tänkt på det :hmm: . Det går nog över! Säkert tänder som trilskas.
Användarens profilbild
Av mammagumman
:lol:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?